Landboforeningens planteavlsmøder i november

Udgivet d. 16-10-2023 | Sabrina Brohus

Udvalget for Planter og natur i Djursland Landboforening holder som vanligt to enslydende planteavlsmøder. Det bliver den 2. og 7. november, hvor planteavlsdelingen sætter fokus på de mest aktuelle planteavlsspørgsmål lige nu.

Det første af Udvalget for Planter og naturs i alt to enslydende planteavlsmøder finder sted torsdag den 2. november kl. 18.00-21.30, og det andet tirsdag den 7. november kl. 12.00-15.30. Begge møder bliver afholdt på landbocentret i Følle, Føllevej 5, 8410 Rønde, hvor der vil blive serveret smørrebrød.

Årets planteavlsmøder sætter fokus på de mest aktuelle planteavlsspørgsmål lige nu, og konsulenterne fra planteavlsafdelingen vil blandt andet fortælle om vækststimulanser, optimal anvendelse af gylle samt flere punkter under emnet – vinterraps.

Efter kaffen bliver den nye målrettede kvælstofregulering sat under lup, dernæst det gode miljø-landmandskab - herunder, hvordan man agerer proaktivt i forhold til vandmiljøkravene.

For mødet den 2. november er der tilmelding senest den 27. oktober, og for mødet den 7. november er tilmeldingsfristen den 2. november. Tilmelding kan ske på tlf. 8791 2000 eller elektronisk HER, hvor også programmet for møderne kan ses i sin helhed.

Mødet er gratis for aktive medlemmer, men koster 200 kr. ex moms for ikke-medlemmer.

Har du fået styr på den nye bogføringslov? Læs mere
Besøg fra Europa-Parlamentet Læs mere
Urimeligt at skulle tilpasse sig med så kort varse… Læs mere
Landboforeningen inviterer til bedriftsbesøg hos S… Læs mere