Land, miljø & erhverv

Landdistrikter

Vi støtter udvikling på landet
Har du en idé, som fremmer udvikling på landet? Eller måske en ny forretningsidé til din landbrugsejendom? Vi har stor erfaring med at støtte projekter på landet. Gennem mange år har vi hjulpet enkeltpersoner og sammenslutninger/foreninger til at igangsætte deres idéer. Vi undersøger støttemulighederne og kan hjælpe med ansøgningerne. Vores konsulent har mange års erfaring i projektledelse og netværksaktiviteter.

Landboturisme – et nicheerhverv
Overvejer du at starte en turistvirksomhed, så har vi 20 års erfaring i rådgivning og vejledning. Vi holder gerne foredrag eller kurser for interesserede. Personligt besøg kan aftales ved behov.
Djursland Landboforening varetager sekretariatsfunktionen for Landsforeningen for Landboturisme og kan formidle netværkskontakter.

Om Landdistriktsprogram 2014 - 2020
Reformen skal sikre et styrket fokus på fremme af landbrugets konkurrenceevne og bæredygtighed i overensstemmelse med Europa 2020-strategien. Der er fremlagt seks prioritetsområder, som omfatter: miljøtiltag, innovation, styrkelse af konkurrenceevnen samt fremme den sociale og økonomiske udvikling i landdistrikterne.

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Silke Lorenzen

Konsulent