Forening og politik

Medlemsfordele

Kontante medlemsfordele
Som medlem af Djursland Landboforening er du også medlem af branchens hovedorganisation Landbrug & Fødevarer, der bl. a. arbejder med markedsføring af dansk landbrug, forskning og udvikling.

Landbrug & Fødevarer tilbyder også en række forsikringsordninger og kontante fordele på nogle af de ting du alligevel køber.

I kraft af dit kontingent som aktivt medlem får du - ud over politisk indflydelse - adgang til disse tilbud:

Medlemsrabat i Tivoli
Planlægger du en tur til København og i Tivoli, kan du med fordel købe billetter og tur-pas til Tivoli på forhånd. Eller måske et Tivolikort (årskort).

Der er rabat til aktive medlemmer.

Billetter, tur-pas og Tivolikort kan med fordel købes nu, og bruges når du vil i 2020.

Rabatten gælder kun ved onlinekøb i perioden torsdag den 8/10 til søndag den 18/10 2020.

Kontakt Djursland Landboforening på tlf. 8791 2000 eller på mail for at få tilsendt link og password.

Husk at rabat-linket kun er åbent i perioden torsdag den 8/10 til søndag den 18/10 2020.

Læs mere om Tivoli på http://www.tivoli.dk/.

Rabatbilletter til LEGOLAND
L&F har igen lavet en god aftale for aktive medlemmer med LEGOLAND.

Aftalen betyder, at aktive medlemmer kan købe billetter til LEGOLAND til en rigtig god pris. Billetterne skal købes online via et link, som du kan få tilsendt ved henvendelse til landboforeningen.

Pga. Covid-19 skal man vælge en bestemt dato, når man bestiller sine billetter. Det gælder også L&F-billetter.

L&F har desuden forhandlet en god rabat hjem på overnatning i familieværelse, inkl. morgenmand og 2 dages entré.

Kontakt Djursland Landboforening på tlf. 8791 2000 eller på mail: djursland@landboforening.dk for at få tilsendt bestillingslink eller for at få mere information om rabatterne.

L&F Fordelsshop
Der kan i shoppen købes udvalgte designervarer til fordelagtige priser.

Shoppen kan tilgås her: lfshop.borgbigumshop.dk. Se evt. lidt mere her.

Man skal logge ind med sin mailadresse og en kode.

Mailadressen fungerer kun som brugernavn og bliver ikke gemt og bliver heller ikke brugt til markedsføring.

Kontakt Djursland Landboforening på tlf. 8791 2000 eller på mail for at få tilsendt koden.

Hvis der er spørgsmål til produkterne, forsendelse eller lign. så kontakt Borg & Bigum, der står for alt det praktiske vedr. fordelsshoppen.

Unge-forsikring
Hver 3. ung har ikke en forsikring.
Unge får ikke altid lige oprettet de nødvendige forsikringer, når de flytter hjemmefra, og det kan blive dyrt.

Som aktivt medlem af landboforeningen kan du nu få 15% rabat på en unik 4-i-én forsikring. Forsikringen indeholder Indboforsikring, ansvarsforsikring, ulykkesforsikring og rejseforsikring.

Er du interesseret, så kontakt Tryg for at få et personligt tilbud. Denne type forsikringer prissættes efter den forsikredes adresse og boligform mm. Forsikringen oprettes derfor direkte hos Tryg.

Medlemsfordelen kan benyttes af aktive medlemmer samt medarbejdermedlemmer. Ved oprettelse giver medlemmet samtykke til, at medlemskabet må tjekkes.

Læs mere om forsikringen her eller tilmeld dig HER.

Gruppeliv
De fleste lønmodtagere er - i tilfælde af død, sygdom eller ulykke - automatisk forsikret gennem deres arbejde. Som selvstændig erhvervsdrivende landmand skal du selv sørge for at der er et økonomisk grundlag for familien at leve videre på, hvis uheldet er ude.

Landbrug & Fødevarers Gruppelivsordning er en medlemsfordel. Det betyder at du skal være aktivt medlem af landboforeningen for at kunne tegne forsikringen.

Desuden skal du være under 60 år og ved almindeligt godt helbred. Du kan have forsikringen til udgangen af det år, hvor du fylder 70 år. Tidligere udløb forsikringen ved 67 år, men det er nu ændret, så den først udløber ved 70 år.

Landbrug & Fødevarers gruppelivsordning består af en livsforsikring, en forsikring ved kritisk sygdom og en ulykkesforsikring. Forsikringerne tegnes samlet og med faste dækningssummer.

Du kan vælge mellem 2 forskellige grupper:

• Gruppe 1 med ægtefælledækning. Dækker dig selv og din ægtefælle eller samlever. Forsikring i gruppe 1 koster 2.976 kr./år. (2020-pris)
  • Gruppe 2 individuel. Dækker kun forsikringstageren.
    Forsikring i gruppe 2 koster 1.488 kr./år (2020-pris)

Præmien er ens for alle uanset alder.

Læs mere om tilmelding, pris og dækning HER.

LandmandsPension.dk
LandmandsPension er en medlemsfordel for aktive medlemmer, og mange medlemmer vil kunne spare penge på at flytte deres pensionsordning til LandmandsPension.

LandmandsPension er Landbrug & Fødevarers pensionstilbud til medlemmer af landboforeninger og familielandbrugsforeninger.
Opsparing til alderdommen er en investering som er særlig vigtig, når du ikke kan forvente at trække pensionen ud af mursten og jord.

LandmandsPension kan også være med til at sikre dig og din familie økonomisk, hvis du mister evnen til at arbejde, eller hvis du dør, før du når pensionsalderen. I ordningen er der nemlig indlagt en forsikring ved tab af erhvervsevne samt mulighed for tilvalg af flere forsikringer - f.eks. en livsforsikring.

LandmandsPension er også til landmandens ægtefælle.

LandmandsPension er udviklet i tæt samarbejde med uafhængige eksperter. Den er økonomisk attraktiv og nem at overskue. Så du kan roligt tage fat i din pensionsrådgiver eller Tryg og få truffet de beslutninger, der kan sikre dig og din families økonomi på lang sigt.

Har du allerede en pensionsopsparing så få tjekket prisen. Der kan være mange penge at spare; en prisforskel på 20.000-30.000 kr. om året er ikke usædvanligt.

Læs mere om LandmandsPension HER.

Sundhedsforsikring
En sundhedsforsikring hjælper dig til at blive hurtigere rask

Udover hurtigere adgang til speciallæge, fysioterapeut og psykolog mm. giver sundhedsforsikringen giver også:

• frit valg af behandler
  • mulighed for osteopati, som er ny inkluderet behandlingsform
  • fri medforsikring af børn op til 24 år uanset om de bor ude eller hjemme

Uanset om du er landmand eller ægtefælle/samlever eller ansat er prisen den samme; 1.887 kr./år. (Gælder for forsikringer oprettet pr. 1/4 2020 eller senere.)

Du skal være under 60 år, når du opretter forsikringen, og den udløber ved 70 år.

Forsikringspræmien opkræves af din forening, som også bekræfter overfor Tryg, at du er aktivt medlem af foreningen.

Læs mere om tilmelding, pris og dækning HER. Er du i tvivl, så kontakt Tryg på 8725 9210.

Ulykkesforsikring
Et liv på landet er risikabelt. Derfor er det en god idé at have en ulykkesforsikring, især hvis du kommer så slemt til skade, at du får varige følger af det resten af livet.

Som medlem af L&F kan du nu oprette en god og billig heltidsulykkesforsikring via dit medlemskab.

Forsikringen kan fås i tre størrelser forsikringssum: 387.000 kroner, 612.000 kroner eller 1.020.000 kroner.

Forsikringssummen er det beløb, der bruges som udgangspunkt for beregning af erstatning. Hvis du fx får en méngrad på 10%, får du udbetalt 10% af summen. Hvis méngraden er 30% eller derover fordobles erstatningssummen.

Klik på HER for at læse mere om tilmelding, pris og dækning. Har du spørgsmål til dækning mm. kan du kontakte Tryg Landbrug på 8725 9210.

Hotel og konference
Benyt dig af Landbrug & Fødevarers rabatter på hotelophold og konferencefaciliteter.
Som medlem af Landbrug & Fødevarer kan du få adgang til hotelophold og konferencefaciliteter - ofte med gode rabatter.

Der er bl.a. rabat på ophold hos:
Scandic
Danske Slotshoteller
Hotel Vejlefjord

Læs mere om rabatterne HER.

Q8/F24
Som medlem af L&F, eller som ansat hos medlemmer af L&F, kan du få en attraktiv rabataftale til indkøb af brændstof og bilvask på Q8 og F24 servicestationer. Rabatterne er på højde med hvad andre store brancheorganisationer kan tilbyde.

Rabat ved standeren(24/9 2019)
Diesel 147 øre
Benzin 147 øre
Bilvask 35% rabat

Se mere om betingelserne HER.

Det er muligt at bestille flere typer kort, så man kan købe andet og mere end brændstof. Den månedlige faktura er rente- og gebyrfri.

Medlemmer af L&F: Bestil købekortet HER. Oplys organisationskode 4067

Ansatte hos medlemmer af L&F eller medlemmer af LandboUngdom: Bestil købekortet HER. Oplys organisationskode 5466

OK
L&F har indgået en aftale med OK, der sikrer medlemmerne rabat på brændstof til bedriften.
Rabatten gælder levering til hjemmetanken og erhvervskort og forudsætter CVR-nr.

Rabat pr. 1.000 liter, ekskl. moms, leveret i hjemmetank:
Off Road Diesel 1.800 kr.
Landbrugsdiesel Plus Farvet 2.250 kr.
Transportdiesel 1.500 kr.
Fyringsolie 2.150 kr.

Rabatterne er særligt fordelagtige for de medlemmer, der bruger under 50.000 liter om året.
Bruger man mere end det, kan man typisk få en individuel aftale.

Med erhvervskortet får man rabat på OK’s Diesel-Truck-stationer (1,45 kr./l) og naturligvis også adgang til de mange andre fordele hos OK – fx deres app, hvor man bl.a. kan sidde i bilen og betale. Erhvervskortet kan også bruges på de almindelige OK-tankstationer – her gælder standerprisen.

Nuværende OK-kunder skal tilmelde sig L&F-ordningen for at få rabat.

Læs mere HER.

Rottebekæmpelse uden dikkedarer
Alt for mange landmænd betaler alt for meget for rottebekæmpelse.
Det vil L&F gerne gøre noget ved. L&F har derfor forhandlet en aftale hjem om effektiv bekæmpelse målrettet landbrug og fødevareproduktion med bekæmpelsesfirmaet Nomus A/S, som du kan benytte dig af. Nomus har valgt at have ’frit tilkald’. Det vil sige, at landmanden ikke skal betale ekstra for at Nomus rykker ud, når der er spor efter rotter. Frit tilkald betyder også, at der er ekstra fokus på at sætte ind med effektiv bekæmpelse fra begyndelsen. Hvilket i sidste ende betyder en hurtigere løsning af problemet = færre gnaveskader, mindre sygdomsrisiko osv.

Du kan læse mere om aftalen HER og HER.
Eller du kan tage direkte kontakte til Nomus på: https://nomus-as.dk/samarbejde.

Falck
Som medlem af L&F kan du få 15 pct. rabat på hele dit engagement hos Falck. Også dine private dækninger.
Læs mere om aftalen HER eller ring direkte til Falck Erhverv på tlf. 7020 5450.

Kontakt os Anja Tvorup

Anja Tvorup