Planteavl

IPMWORKS - et 4-årigt EU-projekt

IPMWORKS er et 4-årigt EU projekt, der har til formål at udbrede kendskabet til plantedyrkning under anvendelse af IPM principperne.

IPM principperne har som mål at reducere planteavlens afhængighed af pesticider under opretholdelse af en økonomisk bæredygtig planteproduktion.

Djursland Landboforening er én ud af 2 landboforeninger i Danmark, der bidrager til projektet. Vi vil i løbet af de næste 4 år bl.a. etablere en gruppe af planteavlere, der har lyst til at arbejde med IPM og gøre erfaringer med, hvad der har effekt på konkrete planteværnsmæssige udfordringer. Derudover vil Djursland Landboforening løbende integrere demonstration af IPM i vores arbejde.

Klik HER for at se en intro til IPMWORKS v/Charlotte L. Udsen.

Klik HER for at se video med "fokus på væselhale" v/Christina Siegumfeldt.

Videoerne kan også ses fra Videoarkivet.

Vil du vide mere, eller er du interesseret i at deltage i projektet, så kontakt Kristiane Stilling.

Kristiane M. L. Stilling

Junior-planteavlskonsulent