Kvægbrugsudvalgets bedriftsbesøg blev live-transmitteret

Udgivet d. 10-06-2024 | Sabrina Brohus

Da Kvægbrugsudvalget i Djursland Landboforening i sidste uge afviklede deres årlige bedriftsbesøg, havde TV2 Østjylland inviteret sig selv på besøg. Journalisten havde et par dage forinden ringet til landbocenteret, fordi de gennem foreningens nyhedsbrev havde bidt mærke i, at samtlige af foreningens bedriftsbesøg trak rigtig mange deltagere hver eneste gang, og det var de noget forundret over, hvad skyldtes. Derfor ville de gerne ud at opleve et bedriftsbesøg, og det er der kommet et rigtig fint indslag ud af. Indslaget kan du se HER.

Der var da også godt 160 besøgene til bedriftsbesøget hos Per M. Pedersen i Ørum Djurs, hvor også Lely kom og fortalte om luftrensningsanlægget Lely Sphere, som er installeret på gården, samt Brdr. Thorsen, der fortalte om gylleplacering til majs.

Landboforeningens sidste bedriftsbesøg står Økologiudvalget for. De inviterer i år til bedriftsbesøg hos Aarhus Universitets Forsøgsstation ved Gl. Estrup tirsdag den 18. juni kl. 19.30. Besøget er gratis, og alle interesserede er velkomne. Der kræves ingen tilmelding til arrangementet.

.

Redaktionen holder sommerferie Læs mere
Har du tjek på den nye bogføringslov? Læs mere
Kom godt fra start i den nye sæson med FarmTrackin… Læs mere