Kom til Åbent minivådområde hos familien Bønløkke

Udgivet d. 16-10-2023 | Sabrina Brohus

Går du og overvejer at etablere et minivådområde, og vil du gerne se et færdigt resultat, så har du muligheden den 31. oktober, hvor Udtagningskonsulenterne og Landboforeningen Kronjylland sammen med familien Bønløkke inviterer til Åbent minivådområde.

Ansøgningsrunden til Minivådområder 2023 er netop blevet forlænget til og med den 3. november, og går du og overvejer at få etableret et minivådområde, men gerne vil se et færdigt resultat, så har du nu mulighed for at komme til Åbent minivådområde og få syn for sagen.

Tirsdag den 31. oktober fra kl. 15.00-17.00 inviterer Udtagningskonsulenterne og Landboforeningen Kronjylland til Åbent minivådområde hos familien Bønløkke, Thorsmindevej 1, 8670 Låsby.

Hos familien Bønløkke er der etableret to minivådområder. Ét er bygget i terrasser (0,33 ha) og ét er bygget ind i terrænet (0,28 ha). Bedriften drives af Poul Jakob Bønløkke, Niels Jørgen Bønløkke og Nikolaj Bønløkke.

Poul Jakob Bønløkke, som også er næstformand i Landboforeningen Kronjylland, vil sammen med Udtagningskonsulenterne give en rundvisning ved begge minivådområder, hvor der bliver talt om kollektive kvælstofvirkemidler, som kan forbedre vandmiljøet, men også om vildtinteresser. Minivådområderne tiltrækker nemlig hjortevildt og fugle og bidrager derfor positivt til dyrelivet.

Det er gratis at deltage i arrangementet, men tilmelding er nødvendig. Husk påklædning og fodtøj efter vejret. Sidste frist for tilmelding er fredag den 27. oktober 2023 til mnb@landboforening.dk

Hvis du overvejer at få lavet et minivådområde, er din lokale udtagningskonsulent klar til at hjælpe dig. Rådgivningen er gratis. Find din lokale udtagningskonsulent på hjemmesiden www.udtagningskonsulenterne.dk

Har du fået styr på den nye bogføringslov? Læs mere
Besøg fra Europa-Parlamentet Læs mere