Her får du fordelene ved at skifte fra Summax til InterCount

Udgivet d. 14-10-2023 | Sabrina Brohus

Med den nye bogføringslov i 2022 kom der en række nye krav. Et af kravene er, at virksomhedernes bogføring skal digitaliseres, og ifølge Erhvervsstyrelsen forventes det, at virksomheder i regnskabsklasse B, C og D allerede skal leve op til de nye krav om digital bogføring i 2024. Virksomheder i regnskabsklasse A forventes af skulle i 2026.

DLBR har derfor udviklet et program, som kan leve op til de nye krav og mere til –  InterCount.

Summax, som førhen var det eneste digitale økonomiprogram, bliver ikke længere udviklet og overholder derfor ikke kravene til den nye bogføringslov. Derfor bør man gå fra Summax til InterCount allerede nu for at være på forkant.

Alle bilag, der kommer over i InterCount, håndteres som e-faktura - enten som en oprindelig faktura eller en konverteret, hvilket giver en række fordele:

• Der vil ske en automatisering af bogføringsprocessen, hvilket betyder, at der ikke er behov for manuel kasseregistrering. Dette reducerer risikoen for fejl og sparer tid.
  • En stor forskel mellem Summax og InterCount er, at InterCount tilpasser bogføringen til den enkelte kunde via kundesegmenter samt konteringsregler.
  • Ved hjælp af den automatiske bogføring, sker der automatisk også en periodisering af momsen, hvilket gør, at tilgodehavender og varegæld er periodiseret korrekt.
  • InterCount gør det desuden nemmere at afstemme varegæld og tilgodehavender ved hjælp af kontoudtog, hvorfor dette er med til at sikre en mere nøjagtig bogføring.
  • InterCount har som det eneste økonomistyringsprogram i Danmark automatiseret alle processer fra bilagsmodtagelse til betaling til bogføring.
  • I forhold til Summax, så er InterCount opbygget op baggrund af regnskabsdata fra mere end 35.000 virksomheder. Programmet består af fem moduler, som du kan vælge imellem alt efter behov. Alle moduler opdateres løbende og udvides med nye funktioner og features i takt med kundernes ønsker og behov.

Hvis du skulle have interesse I skifte fra Summax til InterCount og gerne vil vide mere om, hvilket modul der passer bedst til din/jeres virksomheds arbejdsgang, kan du rette henvendelse til din/jeres regnskabsassistent eller vores to InterCount supportere Pernille Holmberg Madsen, økonomiassistent, Djursland Landboforening, på tlf: 2342 4177 eller mail phm@landboforening.dk eller Liselotte Madsen, økonomiassistent, Djursland Landboforening, på tlf: 2335 6225 eller mail: lom@landboforening.dk

Har du fået styr på den nye bogføringslov? Læs mere
Besøg fra Europa-Parlamentet Læs mere
Urimeligt at skulle tilpasse sig med så kort varse… Læs mere