Fyraftensmøde for svineproducenter på Djursland

Udgivet d. 17-10-2023 | Sabrina Brohus

Svineproduktionsudvalget i Djursland Landboforening og LVK-dyrlægerne inviterer onsdag den 1. november til fyraftensmøde med aftensmad på landbocenteret i Følle.

Vanen tro inviterer Svineproduktionsudvalget i Djursland Landboforening og LVK–dyrlægerne til fyraftensmøde med stegt flæsk og persillesovs onsdag den 1. november på landbocenteret i Følle.

Aftenen starter kl. 17.00 og er inddelt i to blokke. I første blok vil svinefagdyrlæge Ida Friis Overgaard, LVK, fortælle om PRRS på Djursland og andre aktuelle veterinære forhold i svineproduktionen. Dernæst vil Per Laustsen fra Alltech holde et indlæg om toxiner – hvor kommer de fra. og hvad kan man gøre ved dem?

Efter det stegte flæsk, som udvalget er vært for, så kommer Thomas Roland fra Coop og fortæller om, hvordan Coop ser på fremtiden i detailhandlen, klima og CO2-aftryk, varekvalitet, produktudvikling og forventninger til fødevareproducenterne i fremtiden.

Af hensyn til bespisning og kaffe bedes tilmelding til mødet foretaget til landboforeningens sekretariat på tlf. 8791 2000 eller HER senest torsdag den 26. oktober 2023 kl. 16:00.

Har du fået styr på den nye bogføringslov? Læs mere
Besøg fra Europa-Parlamentet Læs mere
Urimeligt at skulle tilpasse sig med så kort varse… Læs mere
Landboforeningen inviterer til bedriftsbesøg hos S… Læs mere