Fyraftensmøde for kvægproducenterne på Djursland

Udgivet d. 13-10-2023 | Sabrina Brohus

Kvægbrugsudvalget i Djursland Landboforening holder tirsdag den 31. oktober kl. 18.30 til fyraftensmøde med aftensmad på landbocenteret i Følle.

Årets fyraftensmøde for mælkeproducenter og andre kvægholdere på Djursland starter som altid med hakkebøf med bløde løg på landbocenteret i Følle tirsdag den 31. oktober kl. 18.30.

Dernæst har kvægbrugsudvalget i Djursland Landboforening sammensat et program, som starter med et indlæg om fodringsstrategi, der kan sænke CO2- og metan-udslip. Peter Møller, Velas, kommer ind på, hvordan vi løser udfordringen med mangel på halm, og hvordan dette løses i vinterens foderplaner, særligt for kvierne.

Dernæst vil Torben Nørremark fra Danish Crown holde et indlæg om avlsstrategi for malkekvæg på længere sigt, både for selve produktionen af mælk og for kvaliteten af oksekød.

Af hensyn til bespisning bedes tilmelding til mødet foretaget til landboforeningens sekretariat på tlf. 8791 2000 senest torsdag den 26. oktober kl. 16:00.

Har du fået styr på den nye bogføringslov? Læs mere
Besøg fra Europa-Parlamentet Læs mere
Urimeligt at skulle tilpasse sig med så kort varse… Læs mere
Landboforeningen inviterer til bedriftsbesøg hos S… Læs mere