Seges Innovation etablerer hotline for tilskadekomne - og dem omkring dem

Udgivet d. 01-08-2023 | Af Sabrina Brohus

Arbejdsulykker er desværre noget, der for ofte sker i landbruget. Hvert år sker der mange arbejdsulykker – mange alvorlige og også mange knap så alvorlige og der har vist sig et stort ønske om at kunne få kvalificeret hjælp, når/hvis der opstår personskader. Derfor har SEGES Innovation nu søsat en hotline for tilskadekomne og deres nærmeste.

De involverede kan også ofte føle sig hårdt presset, når politi og arbejdstilsyn møder op på arbejdspladsen kort efter en arbejdsulykke, er indtruffet.

Det er baggrunden for, at SEGES Innovation med støtte fra en række partnere etablerer en hotline for tilskadekomne landbrugsmedarbejdere. Det handler om at tage et socialt ansvar ved at stille kompetent hjælp til rådighed for landbrug, når der opstår en krise, som en arbejdsulykke kan vise sig at være.

”Ingen skal stå alene, hvis ulykken rammer. Landbruget har i flere år haft en dyreværnshotline – nu synes vi, at det er på høje tide, at vi også har en hotline der understøtter mennesker – arbejdsgivere som arbejdstagere, der kommer til skade i landbruget,” siger Helle Birk Domino, arbejdsmiljøchef i SEGES Innovation.

Hotlinen er støttet af Østifterne, L&F Sektor for Gris, L&F Sektor for Kvæg, L&F Sektor for Planter, L&F Sektor for Økonomi og Virksomhedsledelse og Økologisektionen, og det er derfor gratis at henvende sig for afklarende telefonsamtale.

Ny måde at indberette moms på direkte fra dit regn… Læs mere
Bedriftsbesøg: Vi tager til Balle Læs mere
Nu skal vi lave yoghurt Læs mere
SEGES Innovation inviterer til fødevarekonference Læs mere