Rasmus Kildal og Nicolai Kruse som finalekandidater

Udgivet d. 10-11-2023 | Sabrina Brohus

Makkerparret Nicolai Kruse og Rasmus Kildal fra Djursland var finalekandidater til Årets Unge Landmand 2023 til årets delegeretmøde i Herning.

Parret, som har udmærket sig ved at slå bedrifterne sammen og ruste sig til en bedre fremtid, vandt ikke prisen – den gik til den midtjyske griseproducent Casper Bech Poulsen.

Hans Gæmelke, som sad blandt de delegerede, fik sig da også noget af en glædelig overraskelse, da han pludselig så de to kendte ansigter på scenen. De fem stærke kandidater var fundet blandt 44 indstillede, og selvom makkerparret fra Enslev ikke vandt, så var stoltheden ikke til at overse hos formanden for Djursland Landboforening.

”Man kan da kun blive stolt, når man ser et par så unge og dygtige landmænd fra Djursland på scenen til delegeretmøde. Det er simpelthen så flot, at Rasmus og Nicolai bliver finalekandidater, og som Søren Søndergaard så rigtig sagde i sin tale, så viser alle kandidaterne en helt særlig drivkraft og ikke mindst mod til at omsætte deres tanker til handling – det gælder i al fald Rasmus og Nicolai. Stort tillykke til jer begge to”, lyder det fra Hans Gæmelke.