Landbruget blev vist frem på årets Uddannelses- og Erhvervsmesse 2023

Udgivet d. 07-11-2023 | Sabrina Brohus

Djursland Landboforening var i år for første gang repræsenteret på Uddannelses- og Erhvervsmesse – Syddjurs Kommune, hvor de tre udsendte lokkede med hjemmelavet æblekage og en god snak om landbrugsuddannelser og landboforeningens ydelser.

Da Uddannelses- og Erhvervsmesse i Syddjurs Kommune i sidste uge løb af stablen i Rønde Idrætscenter, kunne de mange unge og deres forældre møde Djursland Landboforening på deres rundtur blandt uddannelsessteder og virksomheder. Tre udsendte fra landboforeningen stod klar med delikate æblekagedesserter og ikke mindst en snak om landbruget og landbrugsuddannelserne.

”Det er så vigtigt, at vi er repræsenteret på sådan en dag. Vi fik muligheden for at vise landbruget, landboforeningen og ikke mindst landbrugsuddannelserne frem til de helt unge, som snart skal vælge deres uddannelsesretning. Vi havde Frederik Stordal Poulsen med på dagen, som læser EUX Landmand og er lige nu er i praktik på Stenalt Gods. Han var rigtig god til at forklare om landbrugsuddannelsen men også om hverdagen på et landbrug. Det resulterede i mange gode snakke med de unge”, fortæller Tina Drejer Maaberg, som er projektkoordinator i Djursland Landboforening.

Landboforeningens tredje og sidste repræsentant på dagen var økonomiassistent Pernille Holmberg Madsen, som ved siden af arbejdet i landboforeningen, læser HD Regnskab og Økonomistyring.

”Der var mange spørgsmål til Pernilles økonomiuddannelse, men også til vores arbejdsplads – landboforeningen. Det gav anledning til flere samtaler med de unge om landboforeningen som en god praktikmulighed, og jeg fik selv anledning til at fortælle om alle de ydelser, som landboforeningen tilbyder. Det var virkelig en dag, som gik over al forventning. Det gør vi igen”, lyder det fra Tina.

Landboforeningen ansætter 3 nye medarbejdere Læs mere
Årets første bedriftsbesøg Læs mere
Vild med maskiner? Kom til bedriftsbesøg hos Kni M… Læs mere
Stemningsbilleder fra weekendens markedsdag Læs mere