Ib Damgaard Andersen indstilles til Landbrugets Samfundspris

Udgivet d. 02-10-2023 | Sabrina Brohus

Udvalget for Åbent Landbrug i Djursland Landboforening har valgt at indstille Ib Damgaard Andersen til Landbrugets Samfundspris.

Det er i år 3. gang, at Landbrug & Fødevarer sætter fokus på sammenhængskraften i erhvervet med Landbrugets Samfundspris, som er en hyldest til hverdagens helte i landbruget og sætter fokus på den store forskel, som mange af L&F’s dygtige medlemmer gør for lokalsamfundet hver dag.

Udvalget for Åbent Landbrug i Djursland Landboforening har i år valgt at indstille mælkeproducent Ib Damgaard Andersen, som driver Heden Jersey i Hornslet.

”Vi har valgt at indstille Ib til denne pris, fordi han som landmand gør en kæmpe forskel for erhvervet, men også for lokalområdet, fordi hans bedrift altid er åben for gæster, og fordi han aldrig siger nej til en mulighed for at vise landbruget frem. Listen over alle de gode ting Ib gør for landbruget er lang, og jeg mener, at Ib bør vinde denne pris, fordi han bare har verdens største JA-hat på, og fordi han er et kæmpe aktiv for formidlingen af dansk landbrug. Jeg håber, at der er rigtig mange, der vil heppe på ham derude – det gør vi i al fald”, lyder det fra Hans Gæmelke, formand for Djursland Landboforening.

Du kan også indstille en kandidat, der har gjort en konkret indsats, som gør en positiv forskel i lokalområdet i forhold til udvikling, natur, kultur, livskvalitet, alternative jobmuligheder eller fællesskab.

Du kan indstille kandidater ved at sende en mail til samfundspris@lf.dk med følgende informationer:

• Fulde navn på kandidat
  • Begrundelse for hvorfor kandidaten fortjener at vinde prisen
  • Vedhæft gerne eventuelle artikler, billeder, videoer eller andet, der kan understøtte den skriftlige indstilling.
  • Deadline for indstilling er den 12. oktober 2023, og vinderen bliver kåret på L&F delegeretmøde til november.

Landboforeningen ansætter 3 nye medarbejdere Læs mere
Årets første bedriftsbesøg Læs mere
Vild med maskiner? Kom til bedriftsbesøg hos Kni M… Læs mere
Stemningsbilleder fra weekendens markedsdag Læs mere