Fuldt hus til landboforeningens fyraftensmøder

Udgivet d. 06-11-2023 | Sabrina Brohus

Efterår er lig med fyraftensmøder på landbocenteret i Følle. Her får vi alle en kærkommen mulighed for at få hilst på hinanden efter en travl periode i marken. I sidste uge serverede Kvægbrugsudvalget i Djursland Landboforening hele 50 portioner hakkebøffer med bløde løg til det årlige fyraftensmøde, som udover aftensmad bød på spændende indlæg med blandt andet Peter Møller, Velas, og Torben Nørremark fra Danish Crown.

Allerede dagen efter havde køkkenet på landbocenteret igen gang i gryder og pander, for der havde 75 deltagere tilmeldt sig Svineproduktionsudvalgets og LVK-dyrlægernes fyraftensmøde, hvor den stegte flæsk med persillesovs blandt andet blev akkompagneret af indlæg fra svinefagdyrlæge Ida Friis Overgaard, LVK, Per Laustsen fra Alltech og Thomas Roland fra Coop.

Har du også lyst til at komme til fyraftensmøde med aftensmad? Så har du muligheden den 21. november fra kl. 17.00-21.00, hvor Økonomiudvalget i Djursland Landboforening sætter fokus på egen energiproduktion.

Her vil Peter Juul Sørensen og Mogens Hjort Jensen fortælle om baggrundene for deres valg af og etablering af egne energianlæg på deres bedrifter, hvorefter Gunnar Schmidt fra Byggeri & Teknik I/S gennemgår et konkret regneeksempel og rentabilitetsberegning på etablering af et solcelle-/energianlæg, der kan supplere eget energiforbrug. Afslutningsvis vil Louise Birch Kaspersen, økonomikonsulent i Djursland Landboforening, fortælle om de moms- og skattemæssige forhold ved etablering af et energianlæg.

Af hensyn til bespisning bedes tilmelding til mødet foretaget senest torsdag den 16. november – enten på tlf. 8791 2000 eller HER

Landboforeningen ansætter 3 nye medarbejdere Læs mere
Årets første bedriftsbesøg Læs mere
Vild med maskiner? Kom til bedriftsbesøg hos Kni M… Læs mere