Du er inviteret til Åbent Minivådområde i Mørke

Udgivet d. 28-11-2023 | Sabrina Brohus

Som en del af undervisningen skal godt 20 elever fra Kalø Landbrugsskole ud og se og høre om et allerede etableret minivådområde. Rikke Skyum, chef for Land, miljø & erhverv i Djursland Landboforening, og Mette Noe Bach, natur- og miljøkonsulent i Djursland Landboforening, som begge er oplandskonsulenter, har i den forbindelse valgt at invitere alle interesserede til Åbent Minivådområde denne dag.

Et minivådområde er et effektivt filter i landskabet, som renser drænvand for kvælstof og fosfor. Oplandskonsulenterne har de sidste år hjulpet lodsejere med at udarbejde skitseprojekter på minivådområder og søge tilskud hos Landbrugsstyrelsen, men de har også hjulpet med at søge de nødvendige godkendelser ved kommunerne.

Overvejer du et minivådområde, og vil du høre mere om processen og se et færdigt resultat, kan du møde op på Balevej 50, 8544 Mørke, onsdag den 6. december, hvor rundvisningen starter kl. 13.30.

Minivådområdet, som vi skal se denne dag, er gravet ned i terræn og har udledning til dræn.

Tilmelding er nødvendig til Mette Noe Bach på tlf. 3031 9934 eller mail: mnb@landboforening.dk senest mandag den 4. december kl. 12.00