Landboforeningens medlemmer inviteres til møde om grønne treparter på Djursland

Udgivet d. 19-11-2025 | Sabrina Brohus

Djursland Landboforening inviterer torsdag den 4. december kl. 17.00 til møde, hvor formålet er at gennemgå og drøfte de grønne treparter på Djursland.

Fokus denne aften vil være de nye omlægningsplaner, som skal reducere kvælstofudledning og fremme klimamål, og som alle treparter nu har opnået enighed om.

Mødet giver deltagerne mulighed for en fælles politisk drøftelse af, hvad planerne kan få af betydning for landbruget på Djursland, især i lyset af den kommende kvælstofregulering. Formand Mogens Hjort Jensen vil fortælle om den politiske ramme for treparterne, miljøchef Rikke Skyum vil præsentere værktøjskassen til grøn omstilling, og plantechef Carsten Kløcher vil give et indblik i den nye kvælstofreguleringsmodel.

Landboforeningen er vært med sandwich samt øl og vand, og af hensyn til forplejning skal man tilmelde sig senest mandag den 1. december 2025 kl. 9.00 via telefon 8791 2000 eller HER

Seneste nyheder
Blomster fra marken bliver til kreative dekoration… Læs mere
Nyt fra formanden: Kvælstofaftalen er landet – men… Læs mere
Nye medlemstilbud: Gør sommeren lidt bedre med rab… Læs mere
InterCount opdateres med nyt design og nye funktio… Læs mere
L&F: Kvælstofreguleringen rammer hårdt og med mege… Læs mere

Samarbejdspartnere

Tilmeld dig vores nyhedsbrev