Forening og politik

Åbent Landbrug

Åbent Landbrug skal medvirke til at give danskerne en større forståelse for det moderne danske landbrug og øget indsigt i landbrugets vilkår gennem en gensidig og frugtbar dialog mellem landmand og forbruger – og bl.a. at få danskerne til at foretrække det moderne landbrug.

Mål
- at nå ud til forbrugeren med et budskab om landmanden, landbruget, fødevareproduktion og -produkt, husdyretik, miljø etc. på en måde som er nærværende, personlig og troværdig.

Form
- Arbejdet med Landbrugets samfundskontakt er en meget vigtig aktivitet som bl.a. foregår ved at igangsætte, støtte og koordinere både regionale og lokale arrangementer som:
Landbrugsmesse på Gl. Estrup, Familietur på landet, Høstmarked i Grenå, Åbent Landbrug, Skoletjeneste etc.

Brug for hænder
Åbent Landbrug har ofte brug for hænder til at løfte opgaver omkring forskellige arrangementer, bedriftsbesøg etc. Så vær parat til at gi' et "bette nøk", når vi henvender os - det gør det meget nemmere og sjovere.

Kontakt os endelig, hvis du vil høre mere.

2023 Åbent Landbrugsarrangementet

Stemningsbilleder fra årets Åbent Landbrug

Aktiviteter i 2023

Djurslandgården 2023

Åbent Landbrug: Landbrug slår dørene op 3. søndag i september - også på Djursland.

Kontakt os

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Tina Drejer Maaberg

Projektkoordinator