Billedarkiv

(Nyeste billede øverst - klik på billedet og se det i rigtigt format)

02. januar 2018 Velkommen til Landbocentret, Føllevej 5 Foto: Djursland Landboforening
21. december 2017 Landbocentret i Følle, en morgen i december 2017. ...Vidste du i øvrigt, at danske juletræsdyrkere i år har sendt omkring 10 millioner juletræer til udlandet, og at der igen i år er sendt flere juletræer til nordmændene, end de sender til os. Det oplyser Landbrug & Fødevarer. Foto: Djursland Landboforening, JF
18. december 2017 Ifølge frøvirksomheden DLF var høsten af rødsvingel god i 2017 – med et indeks 105 i forhold til et fem års gennemsnitsudbytte. Her en mark med rødsvingel, hvor der tilsyneladende er planlagt høst andet år, hvilket da også er det mest almindelige for arten. Ugelbølle Strand, 8. december 2017. Foto: Djursland Landboforening, JF
15. december 2017 Det normale antal snedage i december er for landets som helhed 6. Altså helt som normalt har der været sne flere dage på Djursland i første halvdel af dette års december. Som her ved Landbocentret i Følle den 14. december 2017. Foto: Djursland Landboforening, JF
11. december 2017 Græssende kødkvæg, overvejende Limousine, ved Feldballe, på skråninger op imod Krogdal Bakke, 3. december 2017. Foto: Djursland Landboforening, JF
04. december 2017 Vinterpløjning af stubmark på lerjord efter en relativ tør november i Østjylland. Følle, 4. december 2017. Foto: Djursland Landboforening, SB
01. december 2017 Liselotte Madsen fejrer den 1. december sit 25 års jubilæum i Djursland Landboforening. Liselotte får her overrakt blomster og gave fra landboforeningen af chefkonsulent Hans-Henrik Dalsgaard og afdelingschef Rikke Skyum. Dagen markeres med reception i foreningens lokaler på dagen fra kl. 12-14. Foto: Djursland Landboforening, IKM
30. november 2017 I november er der fældet mange juletræer, og det har efterladt udtyndede plantager som denne ved Eskerod. I 2016 blev der eksporteret 7,7 mio. danske juletræer, og 46 procent gik direkte til Tyskland, skriver Flensborg Avis. Foto: Djursland Landboforening, JF, 26. november 2017
27. november 2017 Hvedestub med forekomst af græsukrudt, herunder herbicidresistent rajgræs. Stokkene markerer forskellige eksperimenter til bekæmpelse af det besværlige og tabsvoldende ukrudt. Ommestrup, 21. november 2017. Foto: Djursland Landboforening, ESP
24. november 2017 Solopgang over Stabelhøjene på Mols. Stabelhøjene er to bronzealderhøje etableret på et i forvejen højt sted i landskabet. Samlet set når højene derved op på 135 meter og 133 meter over havet. Højene angives at stamme fra den tidlige bronzealder, 1800 - 1000 år før Kristi fødsel. Foto: Hanne Flensborg, 21. november 2017
23. november 2017 De to planteavlsmøder i november 2017 trak samlet 93 interesserede til Følle. Her et foto fra eftermiddagsmødet den 15. november, kort før lokale konsulenter begyndte deres oplæg om bl.a. tidens plager i form af sygdomme og skadedyr - foruden om udfordringer og muligheder i forbindelse med målrettet miljøregulering. Foto: Djursland Landboforening, JF
21. november 2017 Frostmorgen nær Vrinners, på Mols. I baggrunden vindmøllen på Vrinners Hoved. Foto: Hanne Flensborg, 21. november 2017
17. november 2017 Raps af sorten DK Exalte står her med 5 til 6 blade. Rapsen er etableret ved grubbesåning den 21. august. Forfrugten er vårbyg, hvor halmen blev fjernet og marken tallerkenharvet. Set nær Nimtofte, 15. november 2017. Foto: Djursland Landboforening, JF
14. november 2017 Veletableret efterafgrøde efter vinterbyg på Sivested Mark. Afgrøden samler næringsstoffer fra jorden og fungerer som grøngødning til kommende afgrøde. Honningurtens blå blomster er kendt for at tiltrække mange bier og andre insekter. Foto: Djursland Landboforening, IKM, 29. oktober 2017
10. november 2017 En tradition er det for nogle at spise gås eller and Mortens Aften, altså aftenen før Mortens Dag, 11. november. Den skik kan føres tilbage til Middelalderen og baserer sig på en historie om biskop Martin af Tours, der ville have hævn over åbenmundede gæs, der røbede hans skjulested. Foto: Djursland Landboforening, JF, Egens, 30. oktober 2017
08. november 2017 De delegerede fra Djursland lytter intens fra deres pladser ved bord nr. 21 i Herning KongresCenter den 8. november 2017. Blandt formiddagens talere var, foruden formand Martin Merrild, også statsminister Lars Løkke Rasmussen. Foto: Djursland Landboforening, SB
03. november 2017 Nyfremspiret hvede på lerbakker foran oversvømmede enge i Kolkær. I horisonten ses Egens Kirke og Studstrupværket. Foto: Djursland Landboforening, JF, 30. oktober 2017.
02. november 2017 58 deltagere ved Svineproduktionsudvalgets fyraftensmøde onsdag aften hører om fravænning af smågrise uden brug af zink. Oplægsholderne var dyrlæge Ida Friis Overgaard og landmand Peter Juhl Sørensen. Foto: Djursland Landboforening, HHD
31. oktober 2017 Siden cirka årtusindeskiftet har den danske oktober-efterspørgsel efter pyntegræskar i form af de orange halloween-græskar været stigende. Gårdbutikken ved Kalø Økologisk Landbrugsskole var dog stadig leveringsdygtig den 30. oktober 2017. Foto: Djursland Landboforening, JF
27. oktober 2017 Der var 50 mand i marken ved Ørum Djurs i onsdags for at se på efterafgrøder i rigtig møg vejr, men som en sagde: – Vi er nu lidt regn-hærdede. Foto: Djursland Landboforening, CK, 25. oktober 2017
25. oktober 2017 Før og nu ! - Ved lørdagens veteranpløje-stævne på Dortheasminde ved Nødager, blev der pløjet med 54 gamle traktorer og enkelte nye. Foto: Djursland Landboforening, AL, 21. oktober 2017