Temadag om udtagning af landbrugsarealer

Udgivet d. 12-04-2024 | Sabrina Brohus

Landbrugsstyrelsen, Miljøstyrelsen og Naturstyrelsen inviterer den 8. maj til temadag om udtagning af landbrugsarealer.

Kom med til en temadag om udtagning af landbrugsarealer den 8. maj i Odense. Programmet er spækket med spændende oplæg og samtaler om udtagningsindsatsen i Danmark. Dagen er særlig relevant for dig, der overvejer, planlægger eller allerede er involveret i et projekt, der understøtter indsatsen med at udtage landbrugsarealer, og den henvender sig bredt til kommuner, konsulenter, rådgivere og private lodsejere og andre, der har interesse i udtagningsindsatsen.

Dagen vil byde på fælles oplæg i salen og mulighed for at deltage i sessioner, som vækker lige netop din nysgerrighed. Der er ni forskellige sessioner, som du kan vælge mellem. Hvordan du gør dét, vil du få mere at vide om, når vi nærmer os dagen. Du får i løbet af dagen både viden fra styrelserne og faglige eksperter, ligesom du vil få indsigt i andres praktiske erfaringer.

Fra styrelserne får du status på hele indsatsen for udtagning af lavbundjorder og kvælstof- og fosforvådområder og nyt om vores ordninger for udtagning af landbrugsarealer.
Du får indblik i praksis, når projektejere, jordfordelere og lodsejere fortæller om deres erfaringer med at gennemføre et konkret projekt. Sidst på dagen vil der være debat mellem Landbrug & Fødevarer, KL, Dansk Naturfredningsforening og SEGES Innovation om, hvordan vi sammen kan fremme udtagningsindsatsen.

Se programmet og tilmeld dig HER.