Forening og politik

Medlemskab

Landbrug & Fødevarer har genforhandlet rabataftale med Q8/F24 og opnået bedre rabatter på diesel, benzin og fyringsolie mm.
Desuden er der indgået samarbejde med Nomus A/S om rottebekæmpelse.
Se mere under  L&F, Kontante medlemsfordele.

Hvad får du for dit kontingent?
Ud over at medlemskabet giver dig en række kontante fordele, betyder kontingentet resurser til - på den lange bane - at varetage dine og erhvervets interesser. Sammen arbejder vi, såvel på kommunalt plan som på nationalt og EU-plan, for at sikre de bedst mulige forhold for erhvervet.

Alle landmænd og landbokvinder, heltids- og deltidslandmænd samt interessemedlemmer er velkomne. De fleste af Djursland Landboforenings aktive medlemmer driver landbrug i Norddjurs, Randers, Syddjurs og/eller Aarhus kommuner.

I kraft af dit kontingent får du - udover politisk indflydelse - en række konkrete fordele og adgang til en bred vifte af tilbud:

Som medlem får du bl.a.:

• Adgang til medlemspris i dele af landboforeningens rådgivningsvirksomhed, bl.a. i Planteavl og Land, miljø & erhverv
  • Gratis telefonrådgivning for aktive medlemmer i afdelingerne Planteavl samt Land, miljø & erhverv (kortvarige samtaler op til 10 minutter)
  • Medlemsblad og LandbrugsAvisen leveret til din bopæl.
  • Favørpris på specialmagasiner, som Mark, Kvæg, Hest og Svin
  • Adgang til www.landmand.dk hvor du, via dit medlemsnummer som bruger-id, får nyheder, faglig opdatering og adgang til værktøjer samt vejrudsigter
  • Adgang til fagligt materiale på www.landbrugsinfo.dk (gratis for aktive medlemmer).
  • Mulighed for at tegne attraktiv sundhedsforsikring, gruppelivsforsikring, landmandspension og andre Kontante medlemsfordele
  • Adgang til fagligt, erhvervspolitisk og socialt netværk

Guide til faglig rådgivning af deltidslandmænd

Hvis man, som deltidslandmand i Djursland Landboforening, er i tvivl om, hvilken rådgiver man med fordel kan søge assistance hos, er man til enhver tid velkommen til at kontakte sekretær, Irene Kjær Madsen. Hun er parat til at hjælpe landmænd videre til den rette faglige rådgivning.

Kontakt til pressen? Hvis du som lokal landmand, i forbindelse med en kontakt med pressen, har brug for oplysninger og sparring, er du velkommen til at kontakte Djursland Landboforening. Hvis du er i tvivl om, hvem du har brug for at tale med, så kontakt kommunikations- og PR-ansvarlig Sabrina Brohus.

Som medlem af Djursland Landboforening er du også velkommen til direkte at benytte dig af Landbrug & Fødevarers presseberedskab. Ring til pressetelefonen 3339 4520, hvor Landbrug & Fødevarers journalister svarer hele dagen – også uden for normal arbejdstid.

Medlemskab

Evt. træffetid