Herligt gensyn med Djurslandgården

Udgivet d. 09-10-2023 | Sabrina Brohus

Vi er for længst på den anden side af de mange veloverståede besøg på de fem Djurslandgårde, som endnu engang brugte sommerferien på at åbne dørene for ferieramte familier og turister.

Tina Maaberg, som er projektkoordinator i Djursland Landboforening, fortæller, at de fem gårde kan se tilbage på mange gode samtaler med de besøgende, og en enkelt vært måtte endda åbne op for et par ekstra datoer.

”At en gård vælger at åbne op for ekstra besøgende, viser jo både noget om værtens engagement og fleksibilitet i forhold til dette arrangement, men også noget om interessen fra de besøgende. Det er dejligt for både værter og for os som landboforening at høre de mange positive tilbagemeldinger fra de besøgende, som har fået en god oplevelse. Det er ikke kun gæsterne, der får en god dag.  Jeg oplever virkelig, at værterne er glade for at få muligheden for at vise deres erhverv frem, som de er stolte af”, fortæller hun.

De fem gårde, som er med i Djurslandgården, er Ellely, Tangelund og Enegård, Thorsølund og Pilegård. Der er altid plads til flere besøgsgårde, og skulle man have lyst til at bidrage med et par besøg eller måske en fast dag i sommerferieperioden, er man velkommen til at kontakte Tina Maaberg på tlf: 2328 3458 eller mail: tdm@landboforening.dk