Ansøgningsrunden for minivådområder er nu åben

Udgivet d. 04-09-2023 | Sabrina Brohus

Du kan nu indsende din ansøgning om tilskud til et minivådområde. Ansøgningsrunden er åben fra og med 4. september og til og med 4. oktober. I år er der afsat 195 mio. kr. til ordningen. Du har mulighed for at påbegynde dit projekt allerede fra ansøgningstidspunktet.

Hvem kan søge?

Private ansøgere kan søge om tilskud til etablering af et åbent minivådområde. Du skal desuden eje eller forpagte arealer, der er udpeget som egnet eller potentielt egnet på udpegningskortet 2023.

Du kan finde udpegningskortet på miljøgis under fanen ”minivådområder” HER.

Du skal huske, at placeringen af minivådområdet skal koordineres med kommunen, inden du indsender din ansøgning om tilskud. Desuden skal du have din lokale udtagningskonsulent til at underskrive en udtagningskonsulenterklæring, der dokumenterer, at en række forhold ved etablering af minivådområdet er i overensstemmelse med de gældende regler.  Udtagningskonsulenten hjælper også med at finde egnede placeringer for minivådområder og facilitere ansøgninger til ordningen og sikrer, at det sker i dialog med kommunen.

SEGES Innovation har lavet en video med udtagningskonsulent Børge Olesen Nielsen, som fortæller, at både han og kollegaerne har så godt styr på processen, at man roligt kan kontakte udtagningskonsulenterne, hvis man er interesseret i at undersøge muligheden for at etablere et minivådområde.

Se videoen HER.

Bedriftsbesøg: LandboUngdom sørger for den grilled… Læs mere