Land, miljø & erhverv

Miljøteknologi

Djursland Landboforening har indgået et samarbejde med Byggeri & Teknik I/S i Herning om miljøteknologi-tilskudsansøgninger, da vi ønsker at hjælpe vores kunder bedst muligt gennem de forskellige miljøteknologiordninger. Du er meget velkommen til at kontakte Natur- og miljøkonsulent Mette Noe Bach for yderligere info.

Miljøteknologi 2018
I år gives der tilskud til række teknologier, som kan formindske udledningen af ammoniak eller næringsstoffer – eller reducere forbruget af energi i produktionen. Der gives tilskud til fjerkræ, gartneri og planteavl. Den samlede tilskudssum er på 112 millioner kr. hvoraf de 50 millioner kr. er øremærket til fjerkræ.

På planteavlsområdet kan de økologiske landbrug søge tilskud til gyllenedfældere, mens konventionelle brug kan søge tilskud til GPS og sektionsafblændinger på sprøjter, sensorudstyr til eksisterende sprøjter samt radrensere og strigler.

For fjerkræ og gartnerier kan der opnås tilskud til en lang række af teknologier. Se den samlede liste over tilskudsberettige teknologier i bilag 1 til Vejledningen, som ligger her.

Tilskudsprocenten er på 40% og for omkostninger over 50.000 kroner skal ansøgningen vedlægges to sammenlignelige tilbud.

Ansøgningsperiode: 3. august – 2. oktober 2018.

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Mette Noe Bach

Natur- og miljøkonsulent