Webinar: Bliv klar til sprøjtesæsonen med FarmTracking

Udgivet d. 18-02-2021 | Af Sabrina Brohus

I dag skal du kunne fremvise en opdateret sprøjtejournal med det samme, Landbrugsstyrelsen skulle komme forbi. Derfor bruger mange landmænd FarmTracking til at registrere sine sprøjteopgaver. Den 3. marts fra 9.00-9.45 kan du deltage i et gratis webinar, som gør dig klar til sprøjtesæsonen med FarmTracking.

Sidste år blev kravene til, hvornår du skal kunne fremvise en opdateret journal, strammet. Det er ikke længere muligt at fremsende sprøjtejournalen inden for 3 dage; nu skal den kunne fremvises med det samme, Landbrugsstyrelsen skulle komme forbi til uanmeldt kontrol.

Med FarmTracking kan du løbende opdatere din sprøjtejournal og være sikker på, den lever op til Landbrugsstyrelsens krav. Programmet sørger nemlig for at sende en fejlmelding, hvis du i planlægningen har fået tastet et ikke-godkendt middel eller dosering til afgrøden

På webinaret den 3.marts fra kl. 9.00-9.45 lærer du, hvordan du bliver helt klar til sprøjtesæsonen med FarmTracking.

Efter webinaret ved du bl.a., hvordan du:

• registrerer en behandling
  • anvender dokumentation for reduceret afstandskrav
  • bruger Pesticidkontrollen.

Webinaret er for konsulenter og landmænd, som enten lige har fået FarmTracking, eller som ønsker en opdatering af, hvordan FarmTracking med fordel kan bruges som sprøjtejournal.

Tilmeld dig HER.

Formand i åbent brev til minister: Tilliden er ble… Læs mere
Så er det tid til at få gjort klar til blomsterstr… Læs mere
Restriktioner for udenlandske praktikanter er forl… Læs mere