Vokseværk i Havefællesskabet Pastinakken

Udgivet d. 27-09-2022 | Sabrina Brohus

Kan man sige, at 2022 har budt på en usædvanlig god løg-høst? Om ikke andet, så har Havefælleskabet Pastinakken i år høstet så mange løg, at der naturligvis var løgtærte på menuen, da der blev afholdt høstfest i fælleshaven i Følle.

Pastinakken kunne til høstfesten fortælle, at udvidelse af haven med bål- og shelterplads, som sidste år blev til i samarbejde med Djursland Landboforening og 4h – Fælleshaver, er blevet godt modtaget og besøgt af flere lokale. En udvidelse som blev en realitet med jord afgivet af landmand Mikkel Juhl Nielsen, der er nabo til fælleshaven.

Desuden kunne Pastinakkerne fortælle, at de i år har budt velkommen til to nye familier, hvilket betyder, at Havefællesskabet Pastinakken, som blev dannet tilbage i 2010, nu er oppe på 7 familier, som deler interessen for udeliv, fællesskab og dyrkning af grøntsager.

”Dette projekt – denne have - er med til at binde landmanden og lokalsamfundet sammen. Haven skaber et fællesskab om dyrkning af jord, afgrøder og udeliv og med en landmand på sidelinjen, er der altid viden at hente”, fortæller Tina Drejer Maaberg, som er projektkoordinator i Djursland Landboforening, og som naturligvis deltog i årets høstfest.

.

Husker du på de kontante medlemsfordele i farten? Læs mere
Året starter med tre fastlagte InterCount webinar Læs mere
En landmand skal ikke kun være glad for dyr Læs mere