Sydøstdjurs LandboUngdom stormer frem i medlemstal

Udgivet d. 17-02-2020 | Af Sabrina Brohus

Jesper Bilde Laursen, formand for Sydøstdjurs LandboUngdom, var mere en tilfreds, da han fremlagde årets beretning på generalforsamlingen, hvor 40 medlemmer var mødt op. Han kan også glæde sig over, at Sydøstdjurs LandboUngdom gik ud af 2019 med 19 pct. flere medlemmer. Nu tæller foreningen 101 medlemmer.

Foreningen kom ud med et mindre underskud, som primært skyldtes en investering i en komiker til årets sommer- og hjælperfest. Det var de klar over, da det var blevet besluttet at bruge noget af egenkapitalen på medlemmerne, så de fik noget for deres kontingent. Sydøstdjurs LandboUngdom har i løbet af 2019 holdt forskellige arrangementer for deres medlemmer. Der var f.eks. en bustur Gøma og Horsch, hvor der var fokus på landbrugsmaskiner. I et skolekøkken har medlemmerne testet deres kokkekunst og hygget sig med at lave mad og spise sammen. Ved et bedriftsbesøg sammen med Viking Danmark satte de fokus på reproduktion hos kvæg. Traditionen tro var der også traktortræk, julefrokost og go-cart arrangement, så der er noget for alle unge, der har lyst til samvær, hygge samt faglig og personlig udvikling.

Den nye bestyrelse i Sydøstdjurs LandboUngdom fra venstre: Næstformand Nicklas Ole Hansen, Grenå, formand Jesper Bilde Laursen, Grenå, kasserer Helle Hansen, Ørum Djurs, Anders Vinter, Trustrup, Peter Krogh, Trustrup og suppleanterne Daniel Rønde Hansen, Kolind og Rasmus Bugge Johnsen, Grenå.

Sig mig engang, hvad laver I egentligt derude lige… Læs mere
Landbrugsstyrelsen følger årets ansøgningsrunde tæ… Læs mere
Din garanti for gode rabatter Læs mere
Seges søger landmænd med interesse for planteprogr… Læs mere