Sig mig engang, hvad laver I egentligt derude lige nu?

Udgivet d. 30-03-2020 | Sabrina Brohus

I en tid, hvor intet er som det plejer, og vi skal være sammen om at være hver for sig, kunne det så ikke være hyggeligt at se, hvad din kollega egentligt går og laver?

Det gode vejr, som vi alle har ventet på, er kommet (forhåbentlig for at blive), og landets landmænd har trukket maskineriet ud af vinterhiet. Vi skal i disse tider være sammen om at være hver for sig, men kunne det ikke være sjovt at følge lidt med i, hvad vi hver især laver lige nu, hvor vi ikke bare kan kigge forbi til en kop kaffe?

Vi håber, at I vil være med til at sende billeder – måske endda en lille video, hvor I fortæller, hvad I laver lige nu til glæde og opmuntring for os alle, mens vi venter på, at alt bliver normalt igen.

Vi starter ud med en lille hilsen fra formand Hans Gæmelke, som tydeligvis kører bedst traktor til lyden af NENA’s ”99 Luftballons”.

”Jeg kører lige nu på mine marker ved Ingerslev med udsigt til havet. Det er simpelthen bare skønt. Jeg er ved at så vårbyg, og det går tiden med de næste par dage. Radioen er skruet godt op for ”99 Luftballons” det er helt tilfældigt, men jeg synes, det er et herligt nummer. Det giver mig en masse gode minder fra gamle dage. Når jeg er færdig med at så, så skal vi have samlet nogle sten og spredt noget gødning. Så vidt jeg ved, så er jeg rask og sygdomsfri. Som man kan se på videoen, så er jeg langt fra alt og alle, og i en tid som denne, føler jeg mig virkelig privilegeret over mit erhverv”.

Send dit billede eller en video til sb@landboforening.dk. Hvis vi må ringe dig op, så skriv gerne dit telefonnummer i mailen. Opslaget kommer på landboforeningens Facebookside, som I meget gerne må ”synes godt om” – I finder siden HER.

På landboforeningens facebookside kan du finde formandens video (husk lyd) og forhåbentlig modtager vi en masse gode billeder fra jer landmænd rundt omkring på Djursland, som vi også kan sætte på.

Få nu styr på det kemirum – brug app’en Læs mere
Sådan undgår du de hyppigste fejl i økologikontrol… Læs mere
Velkommen til landboforeningens nye projektkoordin… Læs mere
Hun gør det igen og igen: Lisbeth tjener mest på a… Læs mere