Seges søger landmænd med interesse for planteprogrammer

Udgivet d. 25-03-2020 | Sabrina Brohus

Hvis du synes, at præcisionsjordbrug er spændende og ønsker at have indflydelse på, hvordan CropManager skal se ud i fremtiden, har du nu mulighed for at deltage i Seges’ nye interessegruppe for planteprogrammer.

Hvis du går rundt med gode ideer til, hvad dine planteprogrammer skal kunne, så kunne det være, at Seges’ nye interessegruppe for CropManager er noget for dig. Tilbuddet er gratis og gælder for alle landmænd – både de, som allerede har erfaring med præcisionslandbrug og de, som gerne vil i gang. Seges opretter gruppen, fordi de har brug for input fra de landmænd, som skal bruge programmet i det daglige arbejde.

Som medlem vil du:

• Blive indbudt til workshops med udviklingsteamet fra Seges, der blandt andet planlægger workshops om tildelingslag, varsling, notifikationer, prognoser, opgavestyring, dyrkningsjournal, markplan m.m.
  • Få adgang til beta-versioner med de nyeste funktionaliteter i programmet.
  • Få mulighed for at påvirke udviklingen af programmerne.
  • Høre nogle staldtips om mulighederne i CropManager.

Workshops

Seges forventer, at en workshop vil vare et par timer, og den vil som oftest foregå digitalt. Når Corona-krisen er ovre, vil der også være møder på Seges i Skejby. Deltagerne modtager information om en workshop et par uger før afholdelsen. På den måde vil du have mulighed for selv at vælge fra og til, ud fra de emner, der bliver taget op. Når møderne bliver afholdt på Seges, afsluttes de med en fælles frokost.

Sådan tilmelder du dig

Send en mail til Christian Brandt Møller - chbm@seges.dk

Fortæl i mailen, hvad der især har din interesse, f.eks. tildelingslag, varsling, notifikationer, prognoser, opgavestyring, dyrkningsjournal og markplan.

Status på trafiklyset: Ca. 28.600 gule marker er b… Læs mere
Kvægdyrlægerne Djursland flytter ind på landbocent… Læs mere