På vandretur omkring sø og land….og du er inviteret

Udgivet d. 23-05-2023 | Sabrina Brohus

Kom med på en fuldstændig unik vandretur omkring Dråby Søgård, hvor I kan opleve den fantastiske udsigt fra Karlsbjerg, som ligger 55 meter over havets overflade, når Deltidsudvalget i Djursland Landboforening den 18. juni inviterer på en helt særlig vandretur med landmand Jens Søgaard som guide.

Djursland Landboforening har de sidste par år haft stor succes med at arrangere vandreture med landmanden som guide. Nu gør Deltidsudvalget det igen, og denne gang går turen til arealerne omkring Dråby Søgård, hvor landmand Jens Søgaard driver en økologisk planteavlsbedrift med specialafgrøder.

På den 4 km lange vandretur kan I opleve det fantastiske Karlsbjerg, hvor der er udsigt over Nationalpark Mols Bjerge og Kattegat. Deltagerne kommer forbi den smukke Dråby sø, og på turen bliver det muligt blandt andet at se og høre om de linser og vinterhestebønner, som Jens Søgaard producerer til sine to døtre, som i 2020 startede firmaet Pure Dansk, som leverer plantebaserede fødevarer til fødevareproducenter og direkte til forbrugerne. På denne vandretur kan man ikke undgå at bemærke et landskab, hvor der er særligt fokus på vild biodiversitet, og der er kræset om den vildtvenlige natur. Jens Søgaard har desuden både en plads i Nationalpark Mols Bjerges bestyrelse og Naturnationalparkens arbejdsgruppe, og så brænder han for Spor I Landskabet, så han har lovet, at der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs. Med sig har Jens Søgaard desuden Lasse Werling fra følgegruppen fra Nationalpark Mols Bjerge. Han vil tale om natur og dyreliv, biodiversitet og islandskab.

Mødestedet er Karlsbjergvej 1, Dråby, 8400 Ebeltoft, hvor det er muligt at parkere. Jens Søgaard byder velkommen kl. 10.30, hvorefter vandreturen på de godt 4 km starter. Vandreturen forventes af slutte kl. 12.30 med sodavand og kage. Husk praktisk fodtøj.

Turen koster 50 kr. per deltager, som betales på dagen på MobilePay 674657, og tilmelding er nødvendig. Du tilmelder dig arrangementet HER

Byggematerialer til håndværkerpris hos Brødrene A … Læs mere
Sæt datoen for landboforeningens første bedriftsbe… Læs mere
Eleverne kom hele vejen rundt - fra stald til køle… Læs mere