Nye kræfter til landboforeningens Deltidsudvalg

Udgivet d. 13-01-2022 | Sabrina Brohus

Lars Kjær blev onsdag aften valgt ind i landboforeningens Deltidsudvalg, da udvalget afholdte årsmøde på landbocenteret i Følle. Lars Kjær erstatter Jørgen Schmidt, som formanden takkede for indsatsen.

Formand for Deltidsudvalget i Djursland Landboforening Christian Thomsen kunne onsdag aften byde 38 gæster velkommen til udvalgets årsmøde på landbocenteret i Følle.

Han kunne kort efter aftenens valg også byde velkommen til et nyt medlem i udvalget, da Lars Kjær blev valgt ind i Deltidsudvalget. Lars Kjær erstatter Jørgen Schmidt, som formanden takkede for indsatsen. Niels Jørgen Josiassen og Henrik Henningsen var denne aften også på valg. De blev begge genvalgt, og Christian Thomsen fortsætter som formand for udvalget.

I formandens beretning blev udvalgets arbejde gennem det sidste år gennemgået, og formanden forsikrede, at udvalget fortsat vil arbejde for deltidslandmandens og hobbylandbrugets faglige og erhvervsmæssige interesser og lave flere tiltag, som fremmer de gode relationer mellem by og land.

Aftenens indlæg stod jurist Kitte Borup og driftsøkonomikonsulent i Djursland Landboforening Carsten Sørensen for. De satte fokus på nogle af de spørgsmål, der kunne trænge sig på, når man flytter på landet. Den efterfølgende debat handlede om spørgsmål omkring ejendomsvurderinger, ejendomsskatter, den nye CAP-reform og håndtering af betalingsrettigheder i forhold til den ny EU-reform.

Genvalg over hele linjen til Svineproduktionsudval… Læs mere
Djursland Landboforening holder årsmøde for plante… Læs mere