Nu kan der klages over ejendomsvurderingerne fra 2013-2020

Udgivet d. 11-05-2021 | Sabrina Brohus

Det er nu muligt at klage over de videreførte ejendomsvurderinger fra perioden 2013-2020. Det er dem, styrelsen kalder for historiske vurderinger.

Det er nu muligt at klage over de videreførte vurderinger af erhvervsejendomme og landbrug, fra perioden 2013-2020.  Hvis man har modtaget et brev i sin e-Boks fra Vurderingsstyrelsen, er det vigtigt, at man følger op på, om alt er korrekt, og som det skal være.

”Hvis man har fået et brev, og man har noget, der skal rettes, så skal man kontakte os. Det er ikke sikkert, at vi har så mange vurderinger, som skal rettes, men der kan være nogen, der eksempelvis har en for høj vurdering på deres jord, eksempelvis grundet forkert zonestatus”, lyder det det fra Anne-Mette Hougaard, afdelingsleder Økonomi, Djursland Landboforening.

Hvem kan klage?

Det er ikke kun nuværende ejere, der får besked fra Vurderingsstyrelsen om, at de nu kan klage over historiske vurderinger.

Man kan klage over vurderinger for de år, hvor man opfylder et eller begge af disse kriterier:

• man ejer eller har været ejer af ejendommen.
  • man skal betale eller har betalt ejendomsværdiskat eller grundskyld (ejendomsskat) på baggrund af vurderingen.

Du kan derfor modtage et brev om, at du kan klage, selv om du ikke længere ejer den ejendom, brevet handler om.

Læs mere på Vurderingsstyrelsens hjemmeside, som du finder HER.

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Anne-Mette Hougaard

Afdelingsleder Økonomi

8791 2012