Landboforeningens vandretur blev en overvældende succes

Udgivet d. 08-06-2021 | Sabrina Brohus

Deltidsudvalget i Djursland Landboforening kan se tilbage på et absolut veloverstået arrangement i søndags. Den vandretur, som udvalget havde inviteret til i Mols Bjerge, blev en overvældende succes med hele 71 deltagere fordelt på de to ture.

”Jeg synes, at det er helt fantastisk, at så mange har hørt om turen og vælger at komme. Der var både lokale men også sommerhusgæster fra hele landet. Nu har vi fået afprøvet konceptet og al det praktiske, og vi er bestemt klar til at lave flere arrangementer andre steder på Djursland”, fortæller Christian Thomsen, formand for Deltidsudvalget, Djursland Landboforening.

Landmand Jørgen Ivar Mikkelsen, som har skovkvæg gående i bakkerne, og Peter Brostrøm fra Naturstyrelsen var med på begge ture, og deltagerne spurgte nysgerrigt ind til dem begge, og snakken fortsatte over en pølse fra Slagter Kruse og en smagsprøve på hjemmedyrket Mols-vin.

”Vi fik efter turen rigtig mange positive tilkendegivelser, og der blev allerede efterspurgt en ny tur. Jeg synes, at det er rigtig godt for os som landmænd og landboforening, at vi møder forbrugeren på en helt anden bane, hvor der opstår en rigtig god snak”.

Videbegærlige børn på skoleudflugt ud til mælkepro… Læs mere
Ny platform skal føre bælgproducenter og aftager s… Læs mere
Stemningsbilleder fra et bedriftsbesøg Læs mere
Ny arbejdsgruppe vil arbejde for et biogasanlæg på… Læs mere