Landboforeningen er klar med et kort over årets blomsterstriber

Udgivet d. 12-07-2021 | Sabrina Brohus

Djursland Landboforening har i år lavet et kort, hvor man nemt og enkelt kan finde årets blomsterstriber på Djursland og plukke sig en buket med hjem til bordet.

For andet år i træk har landmændene på Djursland kunnet bestille landboforeningen til at så 3 meter brede blomsterstriber langs vejkanten til glæde for både insekter, dyr og lokalområdet. Det er ikke en underdrivelse at sige, at første års blomsterstriber blev en massiv succes. Landboforeningen oplevede en stor efterspørgsel på et kort, hvor man kunne finde de forskellige striber. Derfor har Djursland Landboforening i år netop lavet et kort, hvor man nemt og enkelt kan finde striberne på Djursland.

I år er der lavet knap 17 km blomsterstriber – det er en fordobling i forhold til sidste år – så der skulle være rig mulighed for at finde en stribe på sin tur rundt i landskabet. Vil man alligevel gå mere målrettet efter en buket til bordet, så kan man klikke HER for at finde et kort, hvor man kan se, hvor blomsterstriberne er placeret.

Klik på en blomst og få oplyst vejnavn samt koordinater – læg koordinaterne ind i din GPS og kør ud og pluk en farverig buket.

Vi vil meget gerne se billeder af de smukke buketter, så har I lyst til at dele det med os, så kan der sendes et billede og en besked på Djursland Landboforenings Facebookside eller på sb@landboforening.dk, så samler vi et album med årets flotte butikker fra striberne.

Det er dog en god ide, hvis man lige venter til midt juli, inden man tager på blomstertur, forklarer planteavlsassistent Kjeld Andreasen. Så er man sikker på, at alle blomsterne er klar til at blive plukket.

Man kan også finde kortet ved at skrive følgende adresse i sin browser: www.landboforening.dk/blomsterstriber

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Kjeld Andreasen

Planteavlsassistent