Juletræsguide - Find vej til dit træ

Udgivet d. 06-12-2018 | L&F

Hvilket træ skal lyse i din stue juleaften? Find dit helt eget juletræ via Landbrug & Fødevarers juletræskort. På aabentlandbrug.dk er det nemt at finde vej til den lokale juletræsproducent blandt mere end 100 juletræsproducenter.

Er du en selvhenter? Så besøg aabentlandbrug.dk og find et juletræ nær dig. På sitet er et kort over juletræsproducenter, der viser danskerne, hvor i landet man kan få den juleoplevelse det er, at fælde og købe sit eget juletræ. Det er fjerde år Åbent Landbrugs hjemmeside ved juletid bliver forvandlet til et juletræskort, der skal gøre danskerne lidt klogere på, hvad landbrug også er.

"Åbent Landbrugs formål er blandt andet at vise bredden i dansk landbrug, give danskerne en god oplevelse og skabe forskellige rum for dialog mellem land og by. Derfor er det oplagt, at vi fortæller danskerne om de flotte danske juletræer, der også er en del af dansk landbrug og giver dem muligheden for at få den oplevelse, det er selv at snøre vinterstøvlerne, finde saven frem og køre ud til den lokale juletræsproducent og vælge det helt rigtige juletræ til netop deres stue", siger Jan Morre, projektleder på Åbent Landbrug.

Flere af de 106 juletræsproducenter, der allerede nu kan findes på kortet, inviterer også indenfor i gårdbutikken eller viser stalden frem.

Du kan selv blive en selvhenter ved at gå ind på https://aabentlandbrug.dk/jul eller besøge facebooksiden https://www.facebook.com/aabentlandbrug/?fref=ts

Dit medlemsblad er på vej Læs mere
Arbejdsmiljø: Det, der virker, skal deles Læs mere
Stor jordfordeling giver færre store landbrugsmask… Læs mere