Hvad ved dine lokale kandidater om klima og fødevareproduktion?

Udgivet d. 13-05-2019 | Sabrina Brohus

Klima og dansk fødevareproduktion sættes på dagsordenen den 20. maj, hvor Landbrug & Fødevarer Østjylland inviterer til vælgermøde på DLF Seed i Randers.

Mød op og vær med til at debattere både klima og dansk fødevareproduktion, når Landbrug og Fødevarer Østjylland afholder vælgermøde for landmænd og øvrige interesserede i Østjyllands Storkreds.

”Vi har blandt andet valgt at sætte fokus på klimaet, fordi det fylder helt vildt meget lige nu. Alle har en mening om det, men ingen ved rigtig noget. Derfor har man nu chancen for at komme helt tæt på de forskellige kandidater og høre deres synspunkter, hvis man kommer med til vores vælgermøde”, mener Christian Jensen, næstformand i Landbrug og Fødevarer Østjylland.

Vælgermødet finder sted mandag den 20. maj 2019 fra kl. 16.30-19.00 på DLF Seed, Carlsberggaard, Hadstenvej 20, 8940 Randers SV. Der startes ud med en præsentation af DLF Seed, hvor Mette Jespersen, Product Manager, fortæller om klima og frøavl i virksomheden. Derefter vil Thor Gunnar Kofoed, viceformand i L&F, give en kort præsentation af Landbrug & Fødevarers klimapolitik, inden der vil være en kort præsentation af de fremmødte kandidater og efterfølgende debat.

Efter debatten bliver der sagt tak for i dag med serveringen af en sandwich ”to-go”.

Redaktionen holder sommerferie Læs mere
Ansøgning om tilskud til erhvervsrettet jordfordel… Læs mere
Store arealer med fremavlskorn og –frø synet på Dj… Læs mere
Landmand betaler for rottebekæmpelse på flad mark Læs mere