Fuldt hus til mælkeproducenternes efterårsmøde

Udgivet d. 06-11-2019 | Sabrina Brohus

60 mælkeproducenter sikrede sig både aftensmad og ny inspiration til tirsdagens efterårsmøde for kvægbrugere i Djursland Landboforening.

Kvægbrugsudvalget i Djursland Landboforening havde tirsdag aften arrangeret efterårsmøde i det store mødelokale på landbocentret i Følle. Aftenens tema var: Hvordan når vi 1.000 EKM mere i vores produktion?

Mødet startede med bespisning af de 60 fremmødte, som traditionen tro fik serveret hakkebøf med bløde løg. Efter middagen fortalte Kvægdyrlægerne Djursland og kvægbrugskonsulent Mie Riis fra LMO om de væsentligste indsatsområder i forhold til at øge ydelsen i mælkeproduktionen.

Dernæst gik turen til planteavlskonsulent Henrik Østergaard Nielsen, Djursland Landboforening, som kom med et indlæg om dyrkningsteknik i majsdyrkning uden brug af fosfor og Mesurol bejdsning, samt nye skadedyr. Sidst men ikke mindst belyste driftsøkonomikonsulent Carsten Sørensen, om det overhovedet kan betale sig at gå efter en produktionsstigning på yderligere 1.000 EKM.

Landmand krammer sig til en bedre mælkeydelse Læs mere
Fortællingen om ruinen Helstedgaard Læs mere
Udvalgsformand tilfreds med årets store mødedeltag… Læs mere
Lokalt indslag på årets Landmand & Leder konferenc… Læs mere