Få sidste nyt om det fælles biogasanlæg på Djursland

Udgivet d. 06-05-2022 | Sabrina Brohus

Arbejdsgruppen for dannelsen af en leverandørforening til biogas på Djursland inviterer torsdag den 19. maj kl. 19.00 til møde på landbocenteret i Følle, hvor alle interesserede landmænd er velkomne til at få en status på det kommende samarbejde med Brdr. Thorsen Biogas I/S ved Nimtofte.

Henover vinteren og foråret har arbejdsgruppen for en leverandørforening til biogas på Djursland afholdt en række interne møder, hvor der blandt andet er blevet afsøgt en række alternative løsninger for et fælles biogasanlæg på Djursland.

I den forbindelse inviterer arbejdsgruppen til et fælles statusmøde torsdag den 19. maj kl. 19.00 på landbocenteret i Følle, Føllevej 5, 8410 Rønde.

”Vi har besluttet os for at arbejde hen imod en markant udvidelse af Brdr. Thorsen Biogas I/S ved Nimtofte. Vi tror på, at et samarbejde med dem vil give et rigtig godt og lokalforankret projekt”, lyder det fra Mogens Hjort Jensen, som er en del af arbejdsgruppen.

På mødet får deltagerne en status på hele projektet og samarbejdet med Brdr. Thorsen Biogas I/S, og samtidig vil forsamlingen blive præsenteret for hovedpunkterne i kommende leverandøraftaler.

”Vi ønsker, at der kommer så mange som muligt med i dette projekt. Vi vil gerne understrege, at alle, der er interesseret i at levere eller aftage biomasse, er velkomne til mødet – det gælder også økologerne, som har fået nye muligheder efter ændringerne i økologireglerne”, forklarer Mogens Hjort Jensen.

Tilmelding til mødet kan foretages HER

Kom til Åbent minivådområde 2022 Læs mere
Økologisk Sommermøde 2022 Læs mere