Få pladser tilbage på landboforeningens førstehjælpskursus

Udgivet d. 09-09-2019 | Sabrina Brohus

Du skal være hurtig, hvis du vil sikre dig en plads på landboforeningens førstehjælpskursus. Der er kun fire pladser tilbage på kurset, som bliver afholdt 29. oktober 2019.

Djursland Landboforening har fortsat fuld fokus på sikkerhed i landbruget. Derfor tilbyder Djursland Landboforening i samarbejde med Røde Kors et skræddersyet førstehjælpskursus til landbruget. Kurset er relevant for alle medarbejdere på et landbrug samt familien, men man skal være hurtig, hvis man vil sikre sig en plads på kurset, som bliver afholdt den 29. oktober. Der er nemlig kun 4 pladser tilbage.

Landbruget er fortsat det erhverv i Danmark med flest dødsulykker om året. Ulykker, som kan forhindres med et bedre arbejdsmiljø, og ved at medarbejderne, og ikke mindst familien, er forberedt, hvis ulykken skulle være ude.

Førstehjælpskurset bliver afholdt på landbocenteret i Følle den 29.oktober fra kl. 8.00-12.30. Deltagerne bliver sat ind i førstehjælpens fire hovedpunkter, hvorefter de får en gennemgang i brugen af en hjertestarter. Derefter skal de lære at håndtere store blødninger, brud og fald- og hovedskader. Der vil også blive undervist i, hvad man skal gøre ved forgiftning og brandsår. Afslutningsvis vil der være øvelser i det gennemgåede.

Tilmeld dig på 8791 2000 eller HER

Ved spørgsmål eller tilmelding kontakt da gerne: Silke Lorenzen, konsulent, på tlf. 8791 2042 eller mail: sl@landboforening.dk

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Silke Lorenzen