Bredt udvalg af emner på årets Planteseminar 2022

Udgivet d. 12-01-2022 | Sabrina Brohus

Udvalget for Planter og Natur i Djursland Landboforening har sammensat et varieret program, når de tirsdag den 25. januar holder Planteseminar 2022 på Landbocenteret i Følle.

Når Udvalget for Planter og Natur i Djursland Landboforening tirsdag den 25. januar holder Planteseminar 2022, bliver det med en række spændende indlæg fra både interne og eksterne indlægsholdere.

Kaffen står klar kl. 14.15, hvorefter der vil være en velkomst af planteavlschef i Djursland Landboforening Carsten Kløcher. Efter velkomsten vil planteavlskonsulenterne Jakob Ulstrup og Erik Silkjær Pedersen fortælle om Landsforsøg og Lokale forsøg for 2021.

Poul Madsen, Agri Nord og Henning Sjørslev Lyngvig, Seges, kommer med hvert sit indlæg under overskriften ”Vær god ved din jord”, hvorefter Knud Bay-Smidt, Assentoft, vil fortælle om sine erfaringer med Vikar såmaskinen.

Efter en lille pause vil Carsten Kløcher fortælle om tildelingskort, og Carl Aggerbo, Seges, vil illustrere, hvordan man hurtigt og nemt laver et tildelingskort.

Inden den fælles aftensmad vil Astrid og Malene Søgaard, Pure Dansk, komme med indlægget ”Historien og smagen af Djursland”, hvor de vil fortælle om bælgfrugter til fødevarer.

Efter pausen vil direktør fra DAFOKO, Asbjørn Børsting, tale meget mere om fremtidsudsigterne for større dyrkning af proteinafgrøder i Danmark og de aktuelle markedsudsiger for planteprodukter på det globale marked. Dagen afsluttes med et indlæg af Torben Brændgaard, direktør for Pindstrup Mosebrug, som vil fortælle om den lokale virksomhed med 850 medarbejdere globalt og en omsætning i 2020 på hele 975 millioner danske kroner.

På grund af corona-situationen er der maksimalt plads til 40 deltagere, og interesserede kan læse mere på www.landboforening.dk, hvor det også er muligt at tilmelde sig seminaret. Til mødet skal der kunne fremvises dokumentation for 3. vaccinations-stik eller et negativt corona-testsvar. (PCR-test højst 72 timer gammel, kvik-test højst 48 timer gammel).

Seminaret bliver afholdt på Føllevej 5, 8410 Rønde, og tilmeldingen foregår på enten 8791 200 eller HER

Genvalg over hele linjen til Svineproduktionsudval… Læs mere
Djursland Landboforening holder årsmøde for plante… Læs mere