Bedriftsbesøg: Turen går til Mørkholt I/S

Udgivet d. 17-05-2022 | Sabrina Brohus

Udvalget for Planter og Natur i Djursland Landboforening inviterer tirsdag den 31. maj kl. 19.30 til bedriftsbesøg på Mørkholt I/S i Ørum Djurs, som er en planteavlsbedrift med meget frøgræs.

Maj måned i Djursland Landboforening er lig med tirsdagsbedriftsbesøg, som altid er arrangeret af Udvalget for Planter og Natur. Møderne er en kærkommen mulighed for at se en række forskellige landbrug på Djursland og få sagt hej til kollegaerne. Det næste besøg i rækken er hos Mørkholt I/S tirsdag den 31. maj.

Mørkholt I/S er en planteavlsbedrift med meget frøgræs. På aftenen deltager planteavlskonsulent Christina H. Siegumfeldt og chef for Planteavl Carsten Kløcher, og de to vil tale om bedriftens mange års brug af slam, IPMWorks strategier, forsøg på ejendommen og hvad de mange vandingsmaskiner har gjort for jordens frugtbarhed på ejendommen.

Mødet starter kl. 19.30 på Hovedvejen 84, 8586 Ørum Djurs.

Bedriftsbesøget er gratis, og alle er velkomne. Der kræves ingen tilmelding til arrangementet. Se landboforeningens mange andre bedriftsbesøg HER

Ansøg om tilskud til privat rådgivning på 25.000 k… Læs mere
Juletræsproducent bliver underviser for en dag Læs mere
Seges Podcast er klar med to nye afsnit Læs mere