Bedriftsbesøg: Sølvbakkegård - stor svinebedrift med fokus på biodiversiteten

Udgivet d. 18-05-2022 | Sabrina Brohus

Deltidsudvalget i Djursland Landboforening inviterer den 2. juni kl. 19.30 til bedriftsbesøg på Sølvbakkegård i Glesborg, som ud over at være en stor svinebedrift også har fuld fokus på biodiversitet.

Deltidsudvalget i Djursland Landboforening inviterer den 2. juni til bedriftsbesøg på Sølvbakkegård ved Glesborg, som udover at være en stor svineproduktionsbedrift også har fokus på biodiversitet.

Denne aften kan du høre om naturpleje, biodiversitet og om, hvordan man på Sølvbakkegård har fundet konkrete naturtiltag.

Aftenen starter kl. 19.30 på Tustrupvej 11, 8585 Glesborg, hvor formand for Deltidsudvalget Christian Thomsen byder velkommen sammen med landmand Peter Kejser.

Derefter går alle i samlet flok en lille tur rundt på bedriften, hvor Lisbeth Gliese Jensen, plante- og miljøkonsulent hos Seges, Annette Limborg Madsen, biodiversitetskoordinator hos Norddjurs Kommune og Mette Noe Bach, Natur- og miljøkonsulent hos Djursland Landboforening, vil fortælle om naturpleje, biodiversitet og om, hvordan man finder og undersøger konkrete naturtiltag.

Til slut vil der være kaffe og kage, hvor landmand Peter Kejser fortæller om Sølvbakkegård avl og opformering.

Besøget er gratis, og alle er velkomne, men der er tilmelding på landboforeningens hjemmeside - klik HER

Ansøg om tilskud til privat rådgivning på 25.000 k… Læs mere
Juletræsproducent bliver underviser for en dag Læs mere
Seges Podcast er klar med to nye afsnit Læs mere