Bedriftsbesøg med fokus på IPM Works strategier

Udgivet d. 03-05-2022 | Sabrina Brohus

Udvalget for Planter og Natur i Djursland Landboforening inviterer den 17. maj til bedriftsbesøg hos Thue Axelsen, der driver en planteavlsbedrift i Koed, og som er deltager i et EU-projekt om IPM Works.

Hvis man overvejer at tage et smut forbi et bedriftsbesøg på en planteavlsejendom med mange forskellige afgrøder, og hvor der samtidig er fokus på IPM Works strategierne, så kan man med fordel møde op på Tornhøjvej 18, Koed, 8560 Kolind, tirsdag den 17. maj kl. 19.30.

Her har Udvalget for Planter og Natur i Djursland Landboforening arrangeret bedriftsbesøg hos Thue Axelsen, som driver en bedrift med mange forskellige afgrøder, så som frøgræs, kartofler, korn og raps.

På aftenen bliver der talt om, hvad der aktuelt sker i marken lige nu, og hvad man som landmand skal være særlig opmærksom på – herunder skadedyr. Så bliver der sat fokus på de IPM Works strategier, der bliver brugt på ejendommen. Thue Axelsens ejendom er nemlig én ud af de 11 bedrifter på Djursland, som er med i et nyt forskningsprojekt, der skal sætte fokus på brugen af IPM-strategierne, der mindsker brugen af pesticider i markdriften.

På aftenen deltager planteavlskonsulenterne Jakob Ulstrup og Charlotte L. Udsen samt planteavlsassistent Mikkel Møller Østerhaab.

Besøget er gratis, og alle er velkomne. Der kræves ingen tilmelding til arrangementet. Se landboforeningens mange andre bedriftsbesøg HER.

Ansøg om tilskud til privat rådgivning på 25.000 k… Læs mere
Juletræsproducent bliver underviser for en dag Læs mere
Seges Podcast er klar med to nye afsnit Læs mere
Landmand frustreret over sløv udrulning af Landbru… Læs mere