Arv, testamente, fremtidsfuldmagt - få mere at vide

Udgivet d. 21-01-2020 | Christian Thomsen

Det er aldrig for tidligt at oprette testamente og tage stilling til hvem, der skal arve hvem, eller lave en fremtidsfuldmagt. Herved kan mangen tvivl og uenighed være afværget. Deltidsudvalget i Djursland Landboforening vælger derfor at sætte fokus på emnet ved udvalgets årsmøde på Landbocentret i Følle onsdag d. 5. februar kl. 19.30, hvor alle interesserede inviteres.

Udvalgsformand Christian Thomsen aflægger beretningen for udvalgets arbejde i det forgange år, og der afholdes valg til udvalget. På valg er: Jørgen Schmidt, Asger Sørensen og Niels Jørgen Josiassen.

Derefter er der kaffe med lagkage, og så sættes der fokus på testamente, arv, dødsbo og fremtidsfuldmagt.

Kitte Borup, Djursland Landboforenings jurist, vil give et indblik i regler og retningslinjer for emnet og herved komme med svar på, hvorfor vi skal oprette testamente. Hun sætter derudover fokus på særeje, f.eks. i forhold til egne eller fællesbørn. Vigtigheden af en fremtidsfuldmagt vil også blive behandlet i Kitte Borups oplæg.

Henrik Larsen, chefkonsulent for økonomiafdelingen, vil herefter behandle emnerne om beskatningsregler for arv og dødsbo.

Efter begge oplæg er der mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholdere.
Deltagelsen er gratis og kræver ingen tilmelding. Alle er velkomne.

Yderligere oplysninger:

Christian Thomsen
Formand for Deltidsudvalget
8637 2830 | 4045 6281
ctstiilbjerg@gmail.com

Martin Merrild kommer til Djursland Læs mere
Konference: Digitale teknologier til fremtidens pl… Læs mere
Kom til debat med Mogens Jensen og Martin Merrild Læs mere
Sydøstdjurs LandboUngdom stormer frem i medlemstal… Læs mere
Ti frontløbere søges til jagten på alternativer ti… Læs mere