Arbejdsmiljø: Det, der virker, skal deles

Udgivet d. 12-12-2018 | Sabrina Brohus

SEGES har oprettet et arbejdsmiljøkatalog for landbruget. Nu skal alle de gode ideer samles ét sted.

Måske er I allerede kommet i gang med at bruge hæve- og sænkegulvet i malkestalden, og vaskerobotten sørger for det grove, når der skal vaskes ned. Men er der styr på sikkerheden, når I tømmer bigbags eller går på plansiloen? Seges har oprettet et online arbejdsmiljøkatalog for landbruget på landbrugsinfo.dk, så det nu er muligt at samle alle de gode ideer på ét sted.

Find arbejdsmiljøkatalog HER

Kataloget er delt op i 6 temaer: Arbejde i højden, arbejde med grise, arbejde med kvæg, håndtering af materialer – undgå tunge løft, information/skilte mv. og anden sikkerhed og beskyttelse. I kataloget præsenteres arbejdsmiljøvenlige produkter, der understøtter sikkerhed og beskyttelse i landbrug, og siden er udarbejdet af Seges i samarbejde med DLBR konsulenter og producenter.

Men der skal fyldes flere gode ideer i kataloget, og det er her, I kan hjælpe: Hvad virker godt hos jer? Kunne andre mon have glæde af den løsning?

Gode løsninger kan vi ikke få for mange af. Selv om du måske tror, at det kun er hos jer, det virker, så kan det måske inspirere andre til at finde den løsning, der passer bedst hos dem selv.  Del dine gode erfaringer med andre via kataloget ved at skrive til mano@seges.dk eller ring til Marianne Norup på tlf: 50 48 09 44.

Nye produkter lægges i kataloget efterhånden, som Seges får kendskab til dem. Arbejdsgruppen har ikke selv afprøvet alle hjælpemidlerne, så Seges har brug for din viden. Derfor er både leverandører og brugere af arbejdsmiljøvenlige tekniske hjælpemidler mere end velkomne til at sende oplysninger om anvendelsen samt foto/videomateriale til lbo@seges.dk eller mano@seges.dk.

Kender du en, der trænger til et grundkursus i øko… Læs mere
Få L&F rabat til ’Scotland Music Show’ Læs mere
Formand holder møde med DAKA efter utilfredshed fr… Læs mere
L&F: Danske fødevarer skal være klimaneutrale i 20… Læs mere