Ansøgningsrunden forlænges med 14 dage

Udgivet d. 31-03-2020 | Sabrina Brohus

Landbrugsstyrelsen forlænger årets ansøgningsrunde indtil den 1. maj. Det sker som følge af COVID-19.

Som følge af COVID-19 har Landbrugsstyrelsen besluttet at forlænge årets ansøgningsrunde med 14 dage. Fristen for at indsende ansøgningsskemaet bliver derfor den 1. maj, mens ændringsfristen bliver den 26. maj. Ansøgningsrunden åbnede den 3. februar.

Årsagen er, at Landbrugsstyrelsen har lyttet til konsulenterne og landmænd, som gerne vil have mere tid til at indsende deres ansøgning.

”Vi står i en helt særlig situation lige nu, som kommer til at udfordre os resten af året. I lyset af den har vi besluttet at forlænge ansøgningsrunden. Der er en risiko for, at vi ikke kan overholde vores udbetalingsmål, selvom vi vil arbejde benhårdt på fortsat at nå den. Vi har alle behov for at være lidt ekstra tålmodige i den her tid. Men jeg vil gerne forsikre om, at alle ressourcer i vores hus arbejder for at få ansøgningsrunden til at glide godt i den næste måned”, siger direktør i Landbrugsstyrelsen Jette Petersen.

I alt har knap 22.000 ansøgere indsendt et skema indtil videre. Det forventes, at knap 38.000 landmænd ansøger om støtte.

Den seneste uge har Landbrugsstyrelsens IT-system været ramt af flere, store nedbrud, som er blevet løst så hurtigt som muligt.

Få nu styr på det kemirum – brug app’en Læs mere
Sådan undgår du de hyppigste fejl i økologikontrol… Læs mere
Velkommen til landboforeningens nye projektkoordin… Læs mere
Hun gør det igen og igen: Lisbeth tjener mest på a… Læs mere