Ansøgning om nye tilsagn åbner 2. november og slutter inden jul

Udgivet d. 14-10-2020 | Af Sabrina Brohus

Du kan allerede fra 2. november 2020 søge nye tilsagn om økologisk arealtilskud samt plejegræs, og du kan allerede nu begynde at indtegne dine tilsagnsmarker i Internet Markkort.

Du kan fra den 2. november 2020 søge nye tilsagn om økologisk arealtilskud og pleje af græs- og naturarealer. Landbrugsstyrelsen forventer, at fristen for modtagelse af ansøgning om tilsagn bliver kl. 11.59 den 22. december 2020.

Nye 5-årige tilsagn gælder fra 1. september 2020

De nye tilsagn, du kan søge, begynder 1. september 2020. Tilsagnsperioden er 5 år, og det vil sige at tilsagnene slutter 31. august 2025.

Du skal søge de nye tilsagn i tilsagnsskemaet, som du kan finde i Tast selv, når ansøgningsrunden begynder, og du kan søge nyt tilsagn til marker, både hvis du havde et tilsagn, der udløb 31. august 2020, eller hvis du søger tilsagn til markerne for første gang, fx hvis du er ny økolog.   Du skal være opmærksom på følgende betingelser skal være opfyldt pr. 1. september 2020:

• din bedrift skal være søgt autoriseret til økologisk jordbrug
  • nye økologiske marker skal være indberettet til Landbrugsstyrelsen og påbegyndt omlægning til økologi
  • du skal have rådighed over arealerne.

Forenklet tilsagnsskema

Tilsagnsskemaet er forenklet i 2020. Det er kun muligt at søge nye tilsagn herunder nye tillæg, og du kan også omdanne til andre typer tilsagn. Du kan til gengæld ikke længere ændre i eksisterende tilsagn i tilsagnsskemaet.

Landboforeningens fyraftensmøder og planteavlsmøde… Læs mere
Nye tiltag skal begrænse smitte blandt vandrende a… Læs mere
Årets afprøvningsværter holder til på Djursland Læs mere
Virtuelt medlemsmøde omkring udviklingen af Afrika… Læs mere