Økonomi og Regnskab stiller skarpt på international økonomi

Udgivet d. 18-12-2018 | Sabrina Brohus

I årets sidste udgave af ØkomoniNyt, som netop er udsendt af Djursland Landboforening, sætter Økonomi og Regnskab den internationale økonomi i perspektiv og forklarer, hvordan nationaløkonomien påvirker landbruget i dag.

I den seneste udgave af ØkonomiNyt giver Økonomi og Regnskab i Djursland Landboforening en forklaring på den internationale økonomiske situation lige nu. De forklarer skematisk den beregnede offentlige gæld i nøje udvalgte lande målt i danske kroner pr. indbygger, den procentuelle årlige stigningstakt siden finanskrisen i 2008 og de enkelte landes arbejdsløshedsprocent i 2018. Samtidig er der blevet målt på den private gæld i forhold til landenes indbyggertal. De mange beregninger bliver grundigt forklaret og gennemgået med de enkelte landes gældsætning og ønske om vækst.

Efter vi har været en tur igennem den internationale økonomi, er det blevet tid til at læse mere om EU’s landbrugspolitik anno 1992. Hvor vi er gået fra at skulle producere efter udbud og efterspørgsel til at blive en landbrugsproduktion, som skal operere på det frie verdensmarked, hvor udbuds- og efterspørgselskurven løbende forskydes.

Du kan læse ØkonomiNyt i sin fulde version HER

Kender du en, der trænger til et grundkursus i øko… Læs mere
Få L&F rabat til ’Scotland Music Show’ Læs mere
Formand holder møde med DAKA efter utilfredshed fr… Læs mere