Årsmøde for økologerne på Djursland

Udgivet d. 25-01-2023 | Sabrina Brohus

Økologiudvalget i Djursland Landboforening holder årsmøde torsdag den 9. februar kl. 19.30. Mødet afholdes i landboforeningens lokaler på Føllevej 5, Følle 8410 Rønde.

Økologerne på Djursland er torsdag den 9. februar kl. 19.30 inviteret til årsmøde på landbocenteret i Følle. Aftenen indledes med en beretning af Økologiudvalgets formand Mikkel Juhl Nielsen, hvorefter der vil være valg til udvalget.

På valg er: Mikkel Juhl Nielsen og Jens Andersen. I 2022 blev der kun valgt 4 medlemmer til udvalget, som gerne skal være på fem medlemmer. Derfor håber udvalget på, at der kommer forslag til en ekstra kandidat, som kan fylde det tomme sæde i udvalget.

Efter kaffen vil Henrik Østergaard Nielsen, som er økologi- og planteavlskonsulent i Djursland Landboforening, fortælle lidt om, hvad den endelige CAP-reform har af betydning for økologerne, hvorefter Erik Bendix Jensen, driftsøkonomikonsulent i Djursland Landboforening, vil holde et indlæg om den aktuelle økonomiske situation hos økologerne og håndteringen af de kommende ESG-ledelsesrapporter.

Alle interesserede er meget velkomne. Vi gør opmærksom på, at kun aktive medlemmer af Djursland Landboforening har stemmeret, og at udelukkende medlemmer med økologisk autorisation er valgbare til det økologiske udvalg.

2022 blev et fantastisk år for planteavlerne og mæ… Læs mere
Et fælles biogasanlæg vil være en kæmpe håndsrækni… Læs mere
Gryer foråret så småt i den globale økonomi? Læs mere
Genvalg til alle i Kvægbrugsudvalget Læs mere