Rottebekæmpelseskursus - på egen bedrift (1)

Rottebekæmpelseskursus - på egen bedrift

Kurset er målrettet personer, der ejer en erhvervsejendom, og selv ønsker at bekæmpe rotter med visse bekæmpelsesmidler på denne ejendom og kun på denne ejendom. Det vil sige, at hvis bedriften er et selskab (I/S, A/S, ApS), betragtes ejerne som daglige ledere, og de må IKKE bekæmpe med en R2-autorisation. Her henvises stadig til den gratis bekæmpelse fra kommunen, eller man kan indgå kontrakt med et privat bekæmpelsesfirma.

Kurset er mest orienteret mod landbruget, men også andre personer, der opfylder adgangskravene og har et ønske om at bekæmpe på egen erhvervsejendom kan tage kurset. Selvom du har fået en R2-autorisation, må du kun udlægge rottegift, når der er konstateret rotter. Inden du udlægger rottegiften skal du anmelde til kommunen, at du har konstateret rotter og går i gang med at bekæmpe. Permanent udlægning som forebyggelse mod rotter er ikke tilladt, heller ikke for R2-autoriserede.

Landmanden skal selv finansiere indkøb af gift og fælder og bruge tid ikke alene på bekæmpelse, men også forebyggelse og fejlfinding.

Når du er færdig med bekæmpelsen, skal du indsende diverse oplysninger om bekæmpelsen til kommunen.

Få ledige pladser - ring på tlf. 8791 2000.

Arrangør: Djursland Landboforening i samarbejde med Nomus

6. februar 2019 kl. 08:30 - 16:30