Informationsmøde om ny kabelforbindelse på Djursland

Den nye solcellepark ved Estruplund skal tilsluttes til det eksisterende elnet. Derfor er Netselskabet N1 lige nu i gang med at undersøge mulighederne for placeringen af en ny 60 kV kabelforbindelse mellem transformerstation Moselund ved Clausholmvej og transformerstation Holbæk ved Langvadvej. Kabelforbindelsen mellem de to stationer bliver ca. 25,5 km lang og skal etableres i foråret 2022.

Etableringen af kabelforbindelsen kommer til at berøre flere af Djursland Landboforeningens medlemmer og forhandlingerne om nedlæggelsen af kabler og aftaler om vilkår og erstatning sker via landinspektørfirmaet Geopartner. Landboforeningen ønsker at sikre, at foreningens medlemmer bliver klædt på at til at indgå aftaler på de bedst mulige vilkår.

På mødet vil Kitte Borup drøfte aftalerne og erstatningsvilkår med de berørte lodsejere, herunder fravigelse af gæsteprincippet og spørgsmål til aftalerne.

Har du spørgsmål til aftalerne, er du også velkommen til at kontakte Kitte Borup, chef for Jura, på tlf.: 4049 8791 eller mail kib@juridiskafdeling.dk.

Tilmelding til mødet på tlf. 8791 2000 eller elektronisk nedenfor.

Arrangør: Djursland Landboforening

30. november 2021 kl. 17:00

Adresse: Føllevej 5, 8410 Rønde

Pris: Gratis - men tilmelding nødvendig